"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Sunday, May 10, 2009

Buat Mak...Selamat Hari Ibu...

ISHHH kenapa bila buat ENTRY nie air mata rasa bergenang jer kat mata...maybe aku rindukan mak kot...baru jer jumpa minggu lepas dan sebelumnya masa aku balik kampung....So aku dah wishkan siap2 SELAMAT HARI IBU buat dier...actually, hari2 pon hari ibu...macam Connie dan Joe tulis dalam blog diorang......Saja aku publishkan entry ini, walaupun aku tahu MAK aku x tau nak buka PC and tak baca entry nie...lagipon kat kampung mana ler ada internet....

Hadiah istimewa yang aku bagi adalah Kasih Sayang iaitu Sebuah CIUMAN yang indah buat dier dan di sertakan sedikit wang buat belanja harian...AKU tahu, hadiah tak penting baginya asalkn anak2 dier BAHAGIA....


KITA memang di lahirkan dalam 100% suasana kampung yang damai dan BEST....x der bunyi bising kenderaan...lagipon rumah kita kena masuk ikut lorong....DULU, kita memang hidup susah....Ingat lagi masa g sekolah rendah dulu...cuma bawa 20 sen jer n sekolah menengah cuma bawa RM1 saja...susah kan kita! tapi lucky ler rumah dekat jer ngan sekolah masa sekolah rendah tue...


Dulu2 MAK aku memang keja kuat...kerja kampung...menoreh getah......aku bangga n x kisah ler walaupun mak aku menoreh getah...dengan bau dier yang busuk itu...tapi, sebagai seorang MAK, dia mesti sanggup buat apa saja untuk besarkan anak2 dia......


Before aku kawen dulu, berbagai2 ujian dan dugaan melanda MAK...tabah betul dia harungi DUGAAN itu... Dugaan pasal kakak pasal Adik.....Walaupun aku tahu, tidur malam dier di temani oleh titisan2 halus di pipi...aku tahu KESEDIHAN dier......Owhhh sedih aku bila ingat kembali......


Apapun....aku AMAT menyayangi dia ......SELAMAT HARI IBU mak...moga hari2mu penuh bahagia dan ceria2 selalu...AKU SAYANG KAMU!


Buat Semua ibu dan bakal menjadi ibu luar sana.....Selamat Hari Ibu juga!!moga hari anda juga ceria!

4 comments:

mummYaeesh said...

nnt uols print la piece ni and pos kat mak!sure dia terharu...
mcm weols soh akak kat jb tunjuk kat mak n3 weols tu!woohoo..klu nak ckp dpn2 shy2 cat kekdahnye!

sis_nita said...

kasihnya ibuuuuuu..
membawa ke Syurga..
isk..isk..isk..
akak tak blehh woo dengar lagu ni..
musti sentappp..

Gieyana said...

My ~ good idea tue...nnt kita wat yer..

Gieyana said...

Sis_nita ~ kalau dengar lagu tue pon mmg berlenang air mata kan!