"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Monday, May 25, 2009

Citer AKU dan sewaktu dengannya...

Aarghhhhh! letih betul ler aku.....aku nak bersiar2 ja kat luar nie...kat dalam tue,dah bosan dah ler........asyik2 tengok muka dua tiga ekor tue jer......and satu ekor makhluk yang lebih kecik dari aku......asyik bising jer... So sekarang aku dah bebas kat luar nie.....so aku nak bersiar2 kat sini dulu sementara tuan aku datang ok......


Alamakk...tiba2 aku nampak segerombolan geng2 ni datang....ni mesti nak kacau aku nie......sibukkk benor ler diorang nie...macam x der tpt lain nak main....Ehhh...ehhhh...sian acu2 kan sesuatu kat aku ler plak!! Biar jer la...kalau gamaknya diorang dtg dekat2 ngan aku...aku lari ler.........Kat dalam segerombolan geng2 tersebut...ada gak si kenit dua orang...apa yg diorang sibuk2 pandang kat aku tue yer.....siap ada plak geng diorang yg bawa sesuatu cam pistol gitu...siap2 tunjuk2kan kat aku....agak2nya nak tembak aku ler tue.....So sekarang...... aku nak lari la psl diorang dah dekat dh tue!!!!LARIIIII.......... :D

~ ni pasal citer lembu yang diperhatikan oleh segerombolan manusia...manusia tue kaum kerabat AKU ler....
~ Si kenit dua org tue...anak aku n anak sedara aku ler.....
~ Muka dua tiga ekor tue...kaum kerabat lembu tadi ler....
~ Satu ekor makhluk yg kecik dan bising iteww......kambing daa......
~ Yang pegang benda cam pistol tue...AKU ler tue...sibuk ambil gambar si lembu itewww....

SO apa komen korang...best x citer AKU tadi......wakakakakaka!

14 comments:

mummYaeesh said...

best3...cantiknye kambing tu!woohoo..

syoknye nureen dpt layan tgk lembu kambing, klu yaeesh tgk ni mesti jakun giler!nampak ayam pun da bising!woohoo

IeDa said...

Cam baca cerpen lak...heheheh..pas ni ko buatla citer siluncai ngan labu2nya lak..si luncai tu merujuk pada ko.dan labu2nya merujuk pada DSLR ko..mesti best nya..ko kan dah superb snap pic nie...heheheh..gurau and really...

P/s : aku gurau yer gie tg panggil ko siluncai..tp aku really salute konyer picture...Mantoppppppp...

alyyani said...

haha.. lawak!

tgk gmbr kambing teringat kambing yg masa aqiqah nia dulu, melarikan diri time nak sembelih. kena kejar sampai lebih 3km. fuh, nasib jumpe!

[-suziey-] said...

wakakakak..ko memahami hati seekor lembu ek gie..erkk tp nape aku nmpk cam kambing..kurus jek..hahaa:p

Gieyana said...

MummYaeesh ~ wakakakaka...A'aa cantekkk tp bila ddekati bau busyuk daaa...psl dier x mandi! hahahaha...
~ Kesian kt Yaeesh kan..ko bw dier g zoo la...

Gieyana said...

Ieda
~ A'aa la kan..nnt aku wat n3 psl tue...tp kena ada ilham dulu la...baru bleh layannnn...hahahaha.. x per..x kesah daa psl ko kan sm ngan aku...satu kepala bleh gurau nie...

Gieyana said...

Alyyani
~ tahniah buat aku psl dpt melawakkn ko..hahahaha
~ Kesian kambing tu kan...dier dh tau yg dier nk kena sembelih tue..tu yang melarikan diri tue...kalau x ko kena cr kambing lain plak ler wat aqiqah Nia kan...consider citer ko lg lawak ler...hehehehe

Gieyana said...

Suziey
~ I put myself inside the cow...hahahaha...aku cam kurus cam kambing tue ka? aku ada jawapannya...psl....aku kan dlahirkan tahun kambing daaa....wakakakaka

afdni said...

moOoOoOoOo..nasib nureen tk kene kejor lembu..baju tu dah ala2 merah..hiks hiks hiks..

Gieyana said...

Afdni ~ A'aaa la kan...hehehehe..
Kambing pon dier panggil Mooo gak!

CuTeMiUt78 said...

sat..sat.. aku nak perabih gelak ni.. wakakakaka.. ko ni kan suspen je tau.. aku ingat kan citer apa la tadi

zue_annie said...

best2 heehhehe...yer la asyik citer pasal org je kita citer la pasal binatang lak...sian lak binatangkan x pandai buat blog so kita tlng la hahahhaha

Gieyana said...

Cute ~ hahahaha..aku pon nak tergelak gak..sekali sekala wat lawak.. :)

Gieyana said...

Zue ~ tenkiu...betui2 kata ko..binatang mn tau nak n3 kt blog kan! so aku tolong dier ler tue! wakakakaka..