"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Friday, May 8, 2009

Hijaukan ApartmentKu...

AKHIRNYA aku merajinkan diri utk tanam Pokok Daun nie...Bkn pokok bunga yer psl mmg tak der bunga pon!!!Aku amik dari kampung masa balik baru2 nie....AHAKS!!...korang ingat hobiku cuma amik gambar jer ka!! AKU pon ader hobi lain gak......Cantik tak pokok aku??sekarang aku dh suka ngan pokok jenis camnie......hehehehehe.....

Peralatan b4 tanam...

ok...siap satu!!

Ini ler ahli2 keluarga aku yer...4 semuanya..psl ader yg aku tukar pasu lain....

20 comments:

IeDa said...

cantik..cantik..aku pun minat yg jenis berdaun dari yg ada bunga...unikkk..rumah aku kat kedah..semua pokok yg aku tanam berdaun..kat sini..x dapet la lagi...

diniedinar said...

pokok yg berline kuning tu pokok lidah mak mertua kaannn... dasyat namanya tp pokok ni mmg sesuai tanam & hias dlm rmh sbb blh bantu 'bersihkan' hawa persekitaran rmh. i likeeee!!!

mummYaeesh said...

new hobby ek?? cantik...kat uma my parent pun byk pokok ni..tp diorang panggil pokok lidah biawak!woohoo

ppb_ppkp said...

pokok lidah jin..ehhehe..rajin nye ko gie..aku bab2 nak tanam pokok bunga ni malas skit..hehe

leadleedeea said...

waaaa lead x suke tanam pokok or bunga coz mesti layu jadi nye...haha~! bagus laaa akak suka tnam pokok coz mak lead ckp, org yg suka tnam pokok neh baik hatinye...hehehehehehehe

Gieyana said...

Ieda ~ TQ..marilah sama2 bekalkn oksigen kt umah kiter..hahaha..
Diniedinar ~ x sure ar nama apa..sbb cantik so pkai tanam jer la..tp mmg suka pokok nie..
MY ~ X ler..ni mmg hobi tersembunyi..x publish b4 pon...kita ada tanam pokok Alor Vera..bunga kertas...pokok yg org chinese suka tue especially time CNY mmg byk pokok tue...money plant dn bla2 ler...tp x ler byk sgt!hehehe...
Imah ~ Aku mmg suka tanam..bab nak siram tue ar yg slow sket! tp bagus tau sbb kita pelihara Ciptaan Allah...tambah pahala...insyaallah..hehehe..
Lead ~ Alaa..kena rajin ler...ahaks! kakakmu ini mmg baik hati n penyanyang...perasan ler plak!

CuTeMiUt78 said...

uish,... pasu tu ssgt cantik lor..:D rajin gak ko duk menghijaukan apartment ya :D

Gieyana said...

Cute ~ Bekalkn oksigen..hahaha..pasu yg kaler kuning tue aku beli kat Cameron..yang kaler kok tue beli kt Kedah baru2 nie...Ishh siap bgtau lg beli kt mana!hehehehe

M@L@ said...

cantek pasu..saya pon suker pokok lidah jin ni...

CoNniE said...

cantek2... teruskan hobi murni itu.. heheheh

Gieyana said...

M@l@ ~ TQ..sama2 kita tanamkn minat yer..
Connie ~ Insyaallah..mana ko pigi? lama x dtg umah aku!huhuhu

elly @ suely said...

gie betul la tag tu utk ko... aku lupe nak inform ehehehe...

Gieyana said...

Elly ~ ok..nnt g amik yer..hehehehe..

zue_annie said...

cantik2 n rajin ko nooo hehehehhe...bgus

Gieyana said...

Zue ~ Aku mmg suka tanam bunga nie..tp x bleh tanam byk sgt ler psl x dan nk jaga..hahaha...

shi3la said...

wehhhhh haku tgh dok usya pokok tuhh gak tau..senang jaga pokok tuhh..takyahhh bersiramm beriya...kannn...sesuwaii ngan org malas cam haku...

ishhh ko dahhh jaja pokok tuhh...haku harusss carikk juger...!!!mussstiiiii...!!!

Gieyana said...
This comment has been removed by the author.
Gieyana said...

Shi3la - bagus! Menjaga Ciptaan Allah Taala itu suci n Murni..cheewahhh...yg penting minat tue ada...carikkk cepat tau! pastu jaja kt blog ko jugak!

neezareef said...

bgs arr ade minat tanam menanam
klu ikutkan tnam pkok ijau tanpa bunga ni senang nk idup...lg2 letak tmpt sejuk lg ijau dan cantik je daun dia

Gieyana said...

Neezareef ~ A'aa betui tue!