"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Tuesday, May 26, 2009

Shopping + Dinner

SEMALAM tetiba jer hubby ajak kuar....saja ler aku hint nak belanja makan ker...kan dh dapat gaji....then dier dgn senyum lebarnyer ajak ler aku kuar....nak cari present buat kawan dier wedding weekend nie...insyaallah kalau x der apa2 bleh ler p...best wooo tgk owg kawen......
Kita sampai kat Sunshine Square tu dalam pukul 8.30 camtue...lepas maghrib baru ler kuar......Sampai tue, hubby dok survey2 selipar.....dier macam nk beli tp aku jer x kasi dier beli...suruh dier hold dulu..baik survey n cari yg betui2 cantik....So, x jadi ler dier rembat selipar....

THEN, kita direct to the point jer cari hadiah.....yang lawaknya..dier pon beli gift sama cam aku beli kat cousin aku ritu....cuma x sama brand jer la..dapat 80% discount...so ok ler tue!!!Nureen plak cam biasa la...meronda sakan...Tambah plak kat level bedsheet tue plak sekali ngan toy and pakaian kanak2 .....So, si kecik tue dah tertambat ler kat toy section...senang sket ati aku psl x payah berkejar2an ngan dier kat complex tue....wakakaka.....
After hubby settle cari hadiah dier, so turn aku plak ler shopping....cam biasa ler...beli barang for Nureen...baju lagi daaa....rembat baju tido, sehelai baju and pant utk dier...kat Poney ada discount plak tue...SO baju2 tersebut telah berjaya membuatkan diriku tertarik daaa.....So, semua rege tu.....RM180 +....5 barang jer......

After bayar tue, hubby cakap ler...ehhh knp mahal sgt erk....baju Nureen and pant tue ka yg mahal? Aku x perasan lg masa tue....so aku cakap...ala biasa ler tue...kan brg2 skrg kan mahal!......Then kiter terus turun kat parking ler...bila dh nak smpai kat parking br perasan yg parking ticket tue x g chop kat kaunter cashier pon td masa bayar....Then aku naik balik ler g chop...rugi wooo kalau kena bayar parking!!kedekut ler plak aku nie.....x per ler...kedekut pon kedekut ler(wei nk kasi tau aku bukan kedekut taw....aku suka habiskn duit jer!!!).....lgpon kan dh bayar almost RM200 tue kan!!!wakakakaka....
After chop tue...tetiba hati nie terpandang kat resit kat paper yg aku bw tue...so belek punya belek macam something wrong somewhere jer.....cam x puas hati jer.!!!! So masa sampai kat hubby tue...aku cakap kt hubby cam cashier tue punch salah....rasanya x smpai RM180 semua barang tue....lgpon baju Poney Nureen tue dapat 30% & 50% discount.....then kiter calculate balik rege brg2 td....rupa2nya cashier tue dah salah punch.....so aku n hubby naik balik menuju ke kaunter cashier td..Kiranya aku ni cam accountant hubby ler plak psl aku yg highlight kat cashier tue...suruh dier kira balik......siap bgtau cashier tue lg guna calculator kira balik instead of tenung kat resit tue....pastu baru dia perasan yg dier salah punch.....SO Kengkawan semua...baik korang check betul2 resit kalian selepas membuat pembayaran....kalau x kita rugi wooo....So kira punya kira..regenya cuma RM140 camtu jer....so dpt ler refund balik....aku siap seloroh lg kat hubby...nasib baik kita check awal...duit nie bleh ler makan kat Old Town....hahahahah!

After settle suma tue...kita pon menuju ke Old Town....Dinner + Supper ler kot psl dok kat situ pon smpai 10pm something...lepak2...ambil gambar...cuma gambar kat Sunshine jer x amik....psl x der mood ler plak nk amik!...so layan la yer, photo 2 in 1 kitaorang nie....

## Moral of the Story :
~ Harap2 korang x jemu dengan entry aku yang panjang itewwww.....
~ Barang2 sekarang mmg mahal......and yang pentingnyer...
~ SILA pastikan kita meneliti...membelek dan menghafal kembali resit yg telah kita bayar td agar x terjadinya kerugian ok......

35 comments:

alyyani said...

gie, part2 cek resit lepas beli barang ni mmg la keje alya. almaklumla, mmg field of work pun cmni gak. hehe..

p/s : selua khaki poney yg gie beli utk nurin tu sama dgn nia punye :)

Dee said...

hah..aritu baru je dee buat n3 berhati2 bila shopping..kan dh kena..hihihi..sib baik cpt perasan kan..kalo x rugi..

IeDa said...

bagus tu gie..memperingati..aku ni bayar jer terus rembat barang pastu blah...hubby aku selalu marah ngan aku....x check balik..heheheh
nyway..Poney kat Sogo pon Sale x henggat ko..pastu kat Poney ada buat warehouse sale jgk...(28/5)..tp warehouse tu xdpt la aku gi..coz dah balik kg...cedey...

[-suziey-] said...

hohho..seb bek dpt refund..n yg penting seb bek cek..tu mknanya still rejeki ko duit tuh..Tuhan gerakkn hati nk cek resit..kalu aku time dia punch aku akn tgk rege yg appear kt cahsier tu..kalu btol menas total btol la..kalu mesin rosak nasib aku ler..ekekek:D

zue_annie said...

hehhe..mujur ko check balik...ish2 rindu la plak kat sunshine lama aku x pi sejak balik ke kedah ni...

CaMaRPuTiH said...

betul la... kekdg tuh mmg kene check tau nak2 plak yg di beli time ada discountkan. org akan malas nk tgk nombor yg berselirat tu. macam saya lorrr... :)

afdni said...

seb baek cek balik..kalo tak rugi rugi..

mummy_ayu said...

naseb baik u check, kalu tak rugi jer...

CuTeMiUt78 said...

lor.. gitu ke.. eh.. memang tau sekarang ni kan nak kena hati2 bila membeli belah dan kena teliti blk masa cashier punch tu.. byk kejadian berlaku cashier salah punch.. oh.. byk tu.. lebih 40 henggit.. klu aku pun mau tuntut blk..

ibu_umairah said...

gie.......soping...soping jgn tak soping hee.hheee!!!bestkan ade anak pompuan nieeee.....

~Hamparan Hatiku~ said...

wahhhh,shopping gituuu...beshhnye...

siti said...

waa..nasib baik cek yer..kalau tak rugi jer RM40..bestnya mkn kat old town..suka roti dia yg itam tuh..

leadleedeea said...

oldtown mmg best kan kak? white coffee dia mmg mengancam~!! huhu trus rasa nak terbang gi oldtown jap..

Gieyana said...

Alyyani ~ oic..kita mmg jarang check pon resit...kalau beli groceries mmg check ar..
~ sama erk..so bleh ler Nureen melaram sm cam Nia...:D

Gieyana said...

Dee ~ mmg betui kan..kita ni tau shopping n bayo jer..tp malas nk check2 sgt kan!

Gieyana said...

Ieda ~ A'aa la kan....igt memperingati..hehehehe
~ Wahhh sale erk..kalau dekat best ler..nie jauh daaa...

Gieyana said...

Suziey
~ Betui kan...still rezeki aku lg tue..kalau dh smpai umah br perasan rasa malas dh nk g claim...

Gieyana said...

Zue ~ A'aa la kan...budak tue jd kelam kabut ler kot psl ramai org...tu yg salah tue....nnt ko dtg umah aku kita g sama2 k..:D

atty's said...

kty mmg cek setiap kali cashier punch..sbb penah jadik..terkena..

Gieyana said...

CamarPutih ~ Betui tue kan!..kena beware selalu!

Gieyana said...

Afdni ~ A'aa la kan! nasib baik kan!

Gieyana said...

Mummy Ayu ~ betui tue..tergerak kat hati plak tu nk tgk kat resit tue..hehehehe

Gieyana said...

Cute ~ Betui2 tue..diorang tu plak nak cepat jer kan...tmbah plak time ramai org...so kena hati2 la kan!

Gieyana said...

Umi Umairah ~ A'aa la kan! besttt...tp yg x best nyer RM abissss

Gieyana said...

Syakila ~ A'aaa...best woooo

Gieyana said...

Siti ~ Betui tue..nasib baik...RM40 tue wat belanja makan kt Old Town lak...tp x ler smpai RM20 pon...mmg sedap rotinya kan!

Gieyana said...

Lead ~ A'aa..best!! aku pon suka white coffee dier n roti tue..padahal bukannya kaki coffee pon! wakakakaka..

Gieyana said...

Atty's ~ A'aaa la kan..pengalaman menjadikan kita lebih bhati2 kan!

Mummy Dasy said...

lor gitu..tp mmg kena check balik ah klu beli ape2...baju yang Nureen pakai tu Poney he sebiji baju Daneen...

mummYaeesh said...

weols jgn kata belek resit..masa dia punch tu weols da alert..things like tis mmg slalu jd!

hamboii si nureen tu tulis order ke..ahaks!

gEe said...

gie..
sunshine tu ktne weh?..aku tktau arr tompek eee
aku pun suka shopping...lepak kopitiam pun suka gk..hehehhee (xde yg x suka!)

Gieyana said...

MD ~ Ahaks..serupa erk...kalau camtu bleh boria tue..hehehehe

Gieyana said...

MY ~ Waaa..bagus ar ko..aku pon camtu gak..ni psl hubby yg bayo....heheheh
~ Budak tue ker? pantang jumpa pen/pensil..abih meja itewww di contengnya!huwaaaa

Gieyana said...

Gee ~ Kat Penang daaa...ko kat KL kan! sn byk tpt shopping...lg besstttt!!
~ Bleh joint club nie...:D

shidaradzak said...

ermm nasib baik awak alert kalo tak dah rugi banyak.....