"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Wednesday, September 30, 2009

Nureen!! Mak Tok & Tok Wan Rindu...

Hmmm......aku tipon mak aku utk tanyakan khabar n berita hari Isnin baru2 nie...Emak asyik sebut psl Nureen jerk..Ayah pon sama kata Mak.......

Nureen n Afiq....hepi benor diorang..suddenly aku nmpak diaorang naik cenggini..nmpak cute..terus aku "tembak"!!

Hmmm....A week before raya tue mak aku x sihat...tekanan darah rendah....kesian mak! Then, masa raya tue..ketupat pon x dpt mak nak buat...lastly ayah bersusah payah buatkan lemang....tp secara gotong-royong...ayah carikan daun pisang..masukkan pulut dlm buluh...hubby lak tolong parutkan kelapa...and last..adik aku tolong bakar lemang tue! ..alhamdullillah mak dh beransur pulih............aku?? tolong tengok jer...hiks!


Masa call mak tue...Mak aku asyik citer psl Nureen jer....psl iklan serbuk curry Awin...time nk buka posa mesti ada iklan nie kata mak, kt Radio Kedah...So, teringat ler dier n Ayah aku kt Nureen....Nureen actually jd cucu kesayangan ayah aku.....ada sorang lagi cucu perempuan..tp dh besar panjang dh...form 1....yang lain plak semuanya lelaki.....so aku ada 5 anak sedara...plus Nureen jd 6 ...:)

Hmmm....Mak siap p beli lg serbuk curry nie..nk try katanya....hehehe..lawak plak aku dgr nya....

Lemang yg di bakar oleh adik aku!

Ayah plak syik sebut psl Nureen jer.....Nureen panjat atas kaki dier la...pijak kt atas perut dier la...Nureen asyik nyanyi lagu kartun Wonder Pet la..Nureen asyik nyanyi Alif, Baa, Taa la...dan Nureen...Nureen...Nureen....Rindu ler tue gamaknya psl cuti raya nie mmg lama kitaorang kt kampung....to and fro dari umah aku ke rumah mertua...dekat jerk.....lebih kurang 30 minit perjalanan......tht why time bercinta dulu kerap jumpa...hiks!


Pelita yg d pasang oleh adik aku...cantik siut!!

^_^ X byk gambar yg di ambil time raya tue.....hubby pon sama...kemalasan melanda!

^_^ Nak tengok baju raya aku ker? Terus-terang aku ckp mmg x der langsung indoor photo..kueh2 raya bagainya...salam2an dan sewaktu dgnnya...yg ada pong cuma outdoor photo aku n si suami jerk...malas siut nak 'menembak"!!huhuhu

21 comments:

leadleedeea said...

first pic tu mmg sgt kiut ok...hehehehee~!!!

neezareef said...

gie aku rasa raya taun ni ramai dilanda kemalasan begambo sakan..lps2 raya kot leh sarung blk bj raya posink pura2..hehe

zura@iwan said...

besa la sure windu kan ngan cucu...aku ni mentua nk windu cucu x de lak...dia windu anak dia je la...hehehe..

ala....x per arr asalkan ada gk gmbr kan. yg penting hepy...hikss..

The Queen Of My Heart said...

cantik arr pic nie smua...suka tgk...t'utama yg 1st pic tue...cantikkk...

MuMMy 2 Haqq said...

aku lemang beli aje...tu pon susah nak dpt yg sedap. depa ni jual tak ikhlas betol.

Gieyana said...

Lead

Thanks yer..akak pon suka gak photo tue..:)

Gieyana said...

Neeza

betui tue...kemalasan utk bergambar mmg teruk gilosss!

hmmm..bleh di pertimbang gak tue...tp baju raya tertinggal plak kt kg daa...:)

Gieyana said...

Zura@Iwan

A'aa...alaa..nnt ur turn plak tue..at least dia still bleh windu kt anak menantu dia..:)

hmm...mmg x byk gambar pon...huhu

~Firsya~ said...

cntik2x gmbr yg akk tembak

Gieyana said...

The Queen of My Heart

Thanks yer..:)

Gieyana said...

Mummy 2 Haq

Betui tue..lemang yg juai kt luar tue mmg x ikhlas...x sedap ler...

Alhamdullillah..nasib baik ayah aku buatkan...:)

Gieyana said...

Firsya

Thanks yer dear..:)

el said...

aku pun thn ni malas..buat2 malas ok
tak larat aku jaga dua budak tu..kahhhh

alhamdulilah mak ko pun dah semakin ok..

Noy said...

Pic kedua tu make me miss my FIL lemang...Kat Brunei,weols tak buat lemang sendiri...Beli,tu pun takde lah best sgt..Waktu weols beraya kat umah hubby di Negri Sembilan,dats the 1st time me mkn homemade lemang..Memang ngetop!!

wantie said...

wei... thn ni aku tak sempat makan lemang yg pak mentua aku masak ler...

Balik pendang dah lewat, lomang sulah habis looo...

Aku kena tunggu raya haji plak...
nanti nak makan puas puas.

fazilzura said...

heheeh biasa ler.. dh ler jrg2 jmp .. kali ni jmp lama .. pehtu bile dh balik umh.. sure ler diorg windu ..

CINTAMANISZ Lite said...

Best ler nureen jadi cucu kesayangan. Hrp2 ada ler rezeki dia nak dpt adik pulak lepas ni, heheh..

psst; naseb bek penyakit M tak melanda akak utk snap2 gambar raya ari tu, huhu..

[-suziey-] said...

hohohho...cucu kesayangan tu..syiok arr..hehe:p
waaa tantek2 wei pics ni..

MaMa aYiN_FaSHa said...

mmg best jd cucu kesayangan nie..mcm mak aku jgk..2 ari sekali dia yg akan col nk ckp ngan ayin..hehhehe

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

first pics tu unik la...macam gambar 20 tahun dahulu....kalau x citer mesti tak tahu tu nureenn..ntah2 org ingat gambar mak dia...

mummYaeesh said...

yelah..org tua kan..bila cucu lama dok dgn dorang..tiba2 blk sure diorang rasa sunyi...mulalah teringat2 kenangan bersama gitew..samalah mcm makton and pakmat kat jb tu hah..