"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Friday, December 3, 2010

Si KecilKu SaYang..

Cepat sungguh masa berlalu kan...pejam celik pejam celik...rupa2nya anakandaku dh besar..next year Jan 27, umur dia 4 thn.....Syukur padaNya kerana diberi kesempatan & peluang utk menerima Amanah nie sebagai hambaNya..


Nureen masa new born dulu mmg cerah..putih gebuss tp after dua minggu dh bertukar jadi gelap! myb pasal terbekenan dengan anak mami la kot! nama pon dok Penang kan! hihihihi.........

Sekarang dia mmg bercakap non stop! Lagu feveret dier Rihanna feat Eminen tue.."I Love The Way you Lie"...apa yg special kat lagu nie pon x tau! But bila dia nyanyi jer..sure ku n Mr Hubby + Achik dier gelak terbahak2..kelakar jer bunyinya! Biasa ler..budak2 on learning process kan! Satu jer masalah dier skrg nie...rajin menolong! Semalam sedang aku sibuk kt depan lappy...Hubby tgk TV...dia lak dok ketung-ketang kat dapur! blasah jer la perkataan ketung-ketang nih! kakakaka.....Mula2 aku melarang psl takut jatuh n x cuci pinggan-mangkuk tue...but, pikir2 balik...biarkan jer lah..nnt takut dia x tau nk wat keja rumah lak...nie penangan citer "Dalil Cinta" tue ar!..kakakaka...Dalil Cinta ka erk?? hurmmm blasah jer! Tp mmg confirm po x cuci haa pinggan-mangkuk yg dia cuci tue...alasan utk dia dpt main air la tuh! hihihihiihi.....



Ritu bawa dia masuk pawagam pon byknya bercakap...kalah director filem wooo! tanya itu ini..kenapa, apa, bagaimana, contoh + kesan...aduii! So, jwpannya kena la aku buat karangan! sabo jer kan! tp mmg kena byk sabar dalam mendidik anak2..elakkan menggunakan kekerasan..contohnya pukul ker! Aku mmg x penah pukul Si Kecil nie..kalau geram sgt2 pon, aku marah n pukul olok2 jer!

^_^ Kena galakkan anak2 mencuba benda yg baru kan..at least dia dapat belajar ..dan yg paling best, dia dh besar nanti boleh ler tolong aku buat keja rumah...aku dedulu 6 tahun dh tau masak nasi..tu pon dulu guna dapur kayu jer! Susah dulu!...skrg, mmg byk giler kemewahan..hari2 boleh beli jer benda yg kita nak!!
^_^ Tempek len picca2 Nureen yg menjadi kesukaanku...
^_^ Broadbandku kt rumah lembsss giler..now Maxis is working on its!adeeiii..x dpt ler nk terjah uols lagi yer..

10 comments:

Sidratul Muntaha said...

kejap kan kak?
anak aku si setot tu pun nnti 2 hb januari thun depan dah 3 thun.
cakap tak bape masih lagi..
huhuhuhu
tu pun sama cam anak akak.
main air saje.
tpi mandi tkut!
huhuhuh....
aku klu sakit ati dgn setot,aku snuggle jer perut dia yg buncit tu!
ahahahha...

wantie said...

dah besar nureen noh. dah nak masuk 4thn next year. tak terasa kan. dalam ati kita still dok rasa yg anak kita tu still kecik jer.

rasa mcm belum puas gomol gomol. peluks peluks. tul tak?

atty's said...

itu ler gie,
kty pun pejam celik , anak2 semua dah meningkat remaja, dah besar panjang
dah pandai buat hal sendiri..huhuhuhu

el said...

aku kalo boleh xmo anak2 aku tu besar
bila lagi nak rs bila depa kecik2 ni..sedih pun ada kdg2 tu depa akan meninggal kan kita memasuki alam remaja baru nti..akan kita rindu saat mereka kecil huhuhu sayu pulak dah aku tetiba

mummy_ayu said...

tu la, kejab jer kan masa berlalu...
ayu pun mcm tak caya..sorang dah masuk 5 tahun, sorang dah 2 tahun...

bspotgurl said...

budak kecik, comel ni dah semakin besar.. lagi nampak comel & bijak bergaya

zura@iwan said...

masa blalu....dah umor pn makin btmbh kan...nureen dh mbsr bagai johan...bkn johan raja lawak tu..hahaha...
byk bckp x per...depa cerdik..hehe..

ibuayahdamia said...

memang sekejap jer kan...sedar tak sedar kita pun makin berusia jugak..

ed shahir said...

makin besar makin comel pulak nureen nie. hehehe. :)

ieda said...

memang cepat jer dikk masa berlalu .. kejam celik x sedar anak2 dah besar dan akan meninggalkan kita :)

apa adiah minta mummy beli ?? :))