"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Friday, March 4, 2011

Sahabat..Saya Sayang Awak..

Sahabat....Saya sayangkan awak..sangat2 sayangkan awak....macam saya sayangkan diri saya.. Kalau boleh, segala kesusahan yg awak tanggung..saya nk sama2 menanggungnya....Namun saya x mampu....


Ingat dulu masa sekolah dulu..kita planning nk duduk sama2 kat dalam satu Taman..Berjiran..namun itu tinggal angan2 sebabnya awak jauh..Tapi saya suka dengan kata2 awak.Thanks to technology psl walaupon jauh, kita still sama2 dapat tahu keadaan masing2. Dan kalau awak rindukan saya, blog saya adalah tpt utk awak utk mengetahui keadaan saya. Dan facebook awak adalah tempat utk saya mengetahui keadaan awak..
 Kenangan kita "gegarkan "Bas kat Genting last year..macih mekar kenangan nie..rasa mcm br semalam jer kita pergi sini...

Kebelakangan nie, saya rasa sangat2 sedey dengan dugaan yg tidak putus-putus datang pada awak. Saya tahu, awak tabah. Saya sebagai sahabat hanya mahu berdoa agar awak memperolehi kebahagian Dunia dan akhirat. Dan setiap apa yg awak lakukan akan di PermudahNya. .Awak selalu cakap, saya beruntung...sangat2 beruntung..Tapi awak, setiap manusia yg lahir di bumi Allah ini adalah sebaik2 manusia..Sangat2 mulia cuma berbeza dalam segi rupa dugaannya dalam mengharungi liku2 kehidupan..Saya sayang awak..^_^

Sahabat....baru2 nie awak kehilangan Abah awak yg tersayang sekelip mata...Awak terkejut dan begitu juga saya,. Pukul 2.00 pagi awak telefon saya utk bgtau hal kehilangan Arwah, namun saya tidak sedar tatkala tgh nyenyak tidur. Maafkan saya! Then pagi2 saya telefon awak psl risaukan keadaan awak. Syukur time tue awak sudah sampai kt Sungai Petani. Namun saya sgt sebak psl saya tahu awak menangis! Saya suruh awak tabah....
Arwah abah awak mmg rapat sangat dengan awak kan! saya tahu itu..since masa sekolah lagi. Psl saya selalu lepak2 dan bermalam di rumah awak..

See..happy sangat kan kita!

Sahabat..Ahad lepas masa saya menziarahi awak..awak terkejut kan psl saya x bagitau awak yg saya nk datang! Awak nampak saya..awak terus peluk saya dengan erat! Namun saya control airmata saya dari jatuh..Nasib baik tiada adegan "kuch kuch hota hai' (betulkan ejaan nie)hahaha...macam pasangan bercinta pulak kan!..then masa awak bercerita, saya tahu..awak tgh control nak tahan sebak..tapi saya buat2 pandang pada anak2.pada sekeliling..Dan Mak Awak...sangat tabah! seperti biasa jua..suka berkata2..mcm2 dia bercerita..Tentang Arwah yg tiba2 jatuh kat depan rumah lepas maghrib tue...Then time kita remaja dulu..bermalam bersama2..samada kt rumah awak atau rumah saya. Then suami kita pakat2 ketawa! indah kan detik remaja2 dulu tue..paling best edegan kita belajar naik motor sama2 kat jalan belakang! hihihi...

Sahabat..biarpon apa yg terjadi..saya tetap sayang awak smpai bila2...Saya harap awak tabah yer...semoga kebahagiaan dunia dan Akhirat milik awak..dan segala urusan awak di permudahkanNya..

^_^ Al-fatihah utk arwah Abah awak...

^_^ Saya senantiasa rindukan awak....dan jaga diri baik2 yer...

^_^ iklan sekejap...semua hadia GA tue saya dh send semalam yer..:P

^_^ Saya juga sayang kengkawan yg datang sini juga yer..sayangg kamuuu!..

10 comments:

atty's said...

Al fatihah utk arwah abah kawan gie

kty dulu pun ngn my bff planning duk dekt2..huhuhuh..tp kita hnya merancang tuhan yg menentukan

Nad @ MamaZakwan said...

salam takziah pada kawan kak gie tu...

SyaNa said...

al-fatihah

sebak plak aku

aku & bff aku (ILIA) skrg stay 1 apartment yg sama cuma lain blok :-)

mamalieyna said...

al-fatihah buat arwah~

tetiba kita pulak yg sebak dan bergenang air mata..hu~

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

salam takziah utk sahabat gie..
al-fatihah utk arwah..

Ummi Eisya said...

tomei pic yang 1st tu..takziah utk kawan kak g tu..

julietdeyellow said...

no such word to describe how much I love this friendship..love u too my dear friend..

as I said in my fb, only death could break us apart...

Thank You for everythings...:)

♥♥♥friendship♥forever♥♥♥

julietdeyellow said...

terima kasih pada yg sudi mendoakan arwah abah saya..

ameen ya rabbal a'lamin..
:)

Sidratul Muntaha said...

al fatihah....

J@J@ / Bini The Rock said...

Al Fatihah utk arwah abah sahabat mu itu.

**Gie..aku dah terima FM tghari tadi..selamat sampai!! Terima kasih ye..aku buatkan n3 terus. hehehe!