"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Tuesday, November 1, 2011

A new Gadget for Ummie...Like Smpai lebam!

Ummie lompat tinggi2..opsss terkena syiling sudah..:P
Tak sangka lak one of my wishlist dah berjaya dipenuhi!
Terima kasih utk diri sendiri! Opsss..utk my friend Ieda yg sanggup mengangkut & belikan utk saya!
Sayang Ieda! [sori Ieda, x dpt nk link kan hang punya blog sudah psl cari link x jumpa] [bertemu-dengan-ieda-lagiindahnya.] Nanti hang dtg komen sini yer!..:P

Actually x sampai hati gak nk paksa rayu Ieda belikan ini for me..Nie, siap advancekan RM dia ag taw! Terharu Ummie!
Daku kalau boleh nk bank in RM kat dia dulu tp since dia ckp ok, so me proceed! [ senyum smpai tingee]

Macam mana saya kenal Ieda? True blog tau..so jadi rapat....although baru dua kali jer jumpa...ada chemistry di sini..

Saya salute Ieda psl in this friendship tersemat perkataan "TRUST"..susah taw kalau owg nk advancekan RM..kalau kawan yg sudah lama kenal belum tentu sanggup taw!

Neway Ieda..Daku sayangkan dikau! [perghh..ala2 couple bercinta gitewww]
 
Ummie admired this Corelle..ini adalah koleksi saya..^_^
Betui ker Ieda dapat free Pyrex Casserol tue..saya mcm x percaya jer! Seriusly!!

^_^ Saya nk gunakan ini utk hidangan harian..kita pakai baju pon nak yg cantik2 kan..so nk makan pon mesti bekas yg cantik gak! kah kah..:P

Syukur dgn rezeki Allah..

20 comments:

PinKy MoMMa said...

bestnyerrr! nanti datang umah kamu hidang pakai ni tau :)

bila lar nak sampai sana huhu..

el said...

sat lg aku mai..hang hidang aku pki pggan mangkuk ni k...hahahaha

MrS. F!zA said...

wowieee..mahu pgi rumah akk lh mkn tgh hri..mesti bertambah sedap bila makan beralaskan pinggan mahai..ekekeke

POSH76 said...

I pun minat santek....

mummy_ayu said...

cantiknya..simple jer but sedap mata memandang.. i like !!!

syanasaid said...

aiyooo jeles mak
ko siap ade tea set lagi

like sejuta kali

wantie said...

Tengok kaler pinggan tu pun aku dah tau rega dia mesti mahai. hehehe...

Aku dah stop beli pinggan mangkuk. dah berlambak kat umah. Takut nanti susah nak berangkut time nak pindah randah kelak.

Aku lagi la gila mabuk bila balik umah MIL, org dok gila beli pinggan mangkuk dalam catalog.hahaha...

Mamamanja said...

minat gak set2 pinggan mangkuk bagai nih. tp pakwe aku, nak beli cawan pestik sebijik pun kemain bertanya.... yg bebanyak kat umah pun x terpakai, nak beli lagi huhuhuu

mimie1678 said...

oh... sungguh cantik... next year mau pergi langkawi nie... sudah pelan2 letak apa mau beli... hehehe...

*∽ IZAN ∽* said...

wah makan kat pinggan cantek ni terasa double kesedapan nyer ekekkeek

MyKhalish said...

fuyooo....cam xcy je, gie minat pggn mangkuk. ekekek... ila xpenah beli lgk, duk guna yg org bg ms kawin je. heheheh....

Neeza.Areef said...

bagus gitu..pinggan bli mahal2 wat pe simpan buat piasan..baek pkai

Sidratul Muntaha said...

syukur amin
huhu..
jeles la kak!
ahaha

Gieyana said...

Mimie1678

owhh..nie pon me kirim member beli kt Lgkwi..half price than kt Mall..wt listing k..tp rsnya da limit nk beli pinggan mangkuk kt Lgkwi..not more than RM500..kalau lebih kena tax..

Gieyana said...

MyKhalish

hahaha..x juga bebs..x byk collection pon..br sket2 menceburkan diri..hahaha..tp seyes mmg cantik ar corelle..dh admired sgt dh nie..

Cho Zila said...

isyh bestnyer... idaman kalbu gaktu...

eisyaawie said...

ringan jer kan pinggan corella.... sy pun suka mkn dlm pinggan yg cantik.... makin berselera...:D
salam kenal...

~Siti Hajar~ said...

Corelle from langkawi yer Gie, cantik! pasni btambah selera mkn la yer...hehe

Rmh sy xleh pakai pinggan cantik, anak2 daku ganazzz, kang prangggg ibu yg pengsan, sy pakai time raya aje, eh! ko klu nk dtg time raya aje tau, blh aku hidang pinggan cantik...ekekekekek.. (gurau yer Gie)

**Gie, kt kulim ada 1 kilang, dia sllu bt offer, Japan mari, cantik2tp harga blh tahan la, klu ko minat nti ada sale aku bgtau k..

wan nurul hezrina said...

hobi yang menarik=)chantek

++eden|essey++ said...

beshnya...bile la nk ade 1 set cenggitu....nk tunggu ke langkawi je br nk sambar..now pkai jek pinggan² adiah kawen dulu...huhuhu...tu pun dah pecah dek anak²...gie..dah ade 1 set tuh leh la rajin masak kn...br semangat...