"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Wednesday, December 7, 2011

Awak tetap adik saya dunia + akhirat...

Setiap makhluk yang dijadikanNya sudah tertulis setiap cabaran + dugaan darinya.

Pelbagai onak + duri diberi utk menguji sejauh mana kesabaran + ketabahan dalam mengharungi dugaan tersebut. 
Ada yg diberikan "hujan + akhirnya pelangi muncul! dan ada yg diberikan pelangi namun akhirnya dberikan hujan!"

Saya suka tatkala suami membahagiakan saya bila dberinya nikmat kemewahan, maksud saya..hadiah yg diluar jngkaan! pasti dia akan ckp, biarlah kebahagian dari Nikmat yg sedikit ini diberikan buatmu..dengan itu, kamu kn memperoleh nikmat keceriaan dari Allah..Daku bkn bererti mahu menunjuk, tp anggaplah skadar ini nikmat sementara yg kita perolehi...sesungguhnya begitu dgn saya wahai suamiku!

Berbalik kpd cerita, dilahirkan cukup paras + sifat yg sempurna. mengharungi zaman kanak2 yg penuh keseronokkan..namun kejadian 15 tahun yg lalu merubah dirimu selama2nya. Namun, saya tahu sekelumit jiwamu menjadi gundah gulana.

Percayalah..setiap yg brlaku itu tndanya Allah Taala syangkan kita..saya kn senantiasa mmerhatikan kamu sperti Dia!


[Bersambung!]

10 comments:

mizzkechique said...

nk bc lagi... :)

el said...

betul tu gie
setiap yg berlaku pd diri kita baik buruk tandanya Allah syg pd kita ...

Myra Jay said...

Setiap dugaan pasti ada hikmahnya..

Yang penting kita kena kuat dan bersabar..

wantie said...

Betul tu gie. Apa jua keadaan mahupun sikap adik kita, dia tetap adik kita. darah daging kita.

SyaNa said...

suspen jek nk tau ape cerita lanjut

atty's said...

setiap yg allah rencana kat utk kita,mesti ada hikmahnya..

Farihan said...

suspen nie...:))

mamalieyna said...

berat bunyinya.. apapun betul la tu..

MyKhalish said...

huhuhu.. cpt la smbg... xsbr nih..

::NureeN:: said...

nak tau crita 15thn dlu knape??