"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Thursday, December 15, 2011

Manusia nie berbeza2 + Berubah2....

Assalamualaikum....

Manusia di lahirkan dari berbeza paras dan rupa. Bentuk fizikal, wajah umumnya...

Dan....

Yang paling unik perbezaannya adalah ..
'Dalaman" seseorang itu!
Ada yg baik budi pekerti..mempunyai sikap2 yg positif yg menjadikannya mudah didampingi dsbnya..

Dan...

Ada yg mempunyai nilai2 negatif..suka mengambil kesempatan atas kbaikan org lain. Menabur janji2 palsu. Bersikap kepuraan dlm menjalinkan perhubungan x kira perhubungan sesama insan lain mahupon perhubungan alam perkahwinan.
  
Kadang2..kebaikan yg kita berikan itu tidak menjaminkan kebaikan yg diterima...dgn kata lain ' Good in return'..

Jadi...

Berhati2 lah dlm setiap hubungan yg kita jalinkan..kdg2 kekecewaan dlm setiap phubungan tue mmg lumrah kerana ia adalah sebahagian dari liku2 kehidupan. Hubungan yg penuh ikhlas, penuh kepercayaan dan berlandaskan Agama pasti menjamin hingga ke syurga, Insyaallah..

Saya senantiasa bersyukur dgn apa yg saya ada..syukur dkurniakan insan2 yg baik mendampingi saya...

€€Ada insan istimewa dsamping saya!€

18 comments:

illa said...

Nice pic :)

Myra Jay said...

Yang penting kita bersyukur dengan apa yg diberi di sekeliling kita kan ;)

NeenaAnuar said...

yea totally agree.. sesungguhnya Allah memandang pada hati.. keikhlasan dan kejujuran itu yg bakal menentukan hati kite hitam ataupun putih.. :)

Sidratul Muntaha said...

gambo cantik la kak..
huhuhu..
aku ni luaran aku bwk negatif..
dgn clumsy
dgn bendul nya
dengan takde tapis - tapis..
tapikan..
baik kenal buruknya org dulu sebelum kenal baiknya sbb tkut nnti klu tersalah langkah..
seumur hidup tak boleh memaafkan keburukan org itu..
*masih belajar menjaid manusia yg baik dan beretika..

el said...

betul tu gie
manusia ni berbeza..
bila manusia ni berbeza2 lebih2 lg dr sudut dalaman tuh...kita sbg manusia ni kdg2 alpa..disangka baik buruk pulak..yg disangka buruk baik plak..oleh itu sentiasa bersangka baik dlm apa jua keadaan itu lebih afdal ye dok

mamalieyna said...

pic tu cantik sangat~

betul tu.,..yg susahnya depan kita baik, belakang..hu~ apa nak dikata, rambut sama hitam, hati..dalaman..lain2..kan......

MyKhalish said...

nic pic.... sejuk mata memandang.. xpe, yg pntg companion kita slalu ada bersm di saat suka duka. itu lbh bermakna..

Gieyana said...

Ila

Thks..smile!

Gieyana said...

Myra Jay

Betui..syukur dgn apa yg kita ada kan..:D

Gieyana said...

Neena

Betui2 kan..itu yg plg penting..insyaallah..

Gieyana said...

Ayu

X pa2. Itu dh lumrah. Sama mcm akak gak..cuba memperbaiki diri agar mudah 'Menerima'..:D

eRiNsZ said...

jom join contest senang kat blog erin: http://ehemsz.blogspot.com/2011/12/like-eisya-contest.html yang lain pon jom join

Gieyana said...

El

Betui2..setuju dgn pendapat ko..sometimes we always judge a book by its cover. Bila betui2 mengenali, br kita tahu org itu adalah org yg terlampau baik dlm hidup kita..:D

Gieyana said...

Mamalieyna

Tenkiue dear..
Betui2..kita kena always think positive kan bila dpt seseorg mcm nie dlm hidup kita..huhu

wantie said...

betul memang berbeza beza pangai manusia ni. sebab perbezaan ni la yg membuatkan otak kita sentiasa bekerja untuk menyesuaikan dengan perbezaan yang ada itew.

Zie Fauzi said...

salam..k.gie... lama tak menyinggah sini...
cantik pic...

mama tisya said...

stuju ngan ko..maka ada perpatah tk kenal maka tk cinta tp kena ati2 gk kdg2 manusia ni ada udang disebalik mee

wan nurul hezrina said...

mmg btol2 lawo gambar nie..

mmg selalu bersyukur dapat kehidupan yang baik=)