"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Friday, December 9, 2011

Sayang Ummie + Sayang Abah..

Assalamualaikum
[Entry adalah monolog dalaman puteri saya]

Saya sgt suka hati. both ummi dan Abah sayangggg sgt saya! saya adalah madu bg ummi dan abah namun kdg2 saya tahu saya menyakitkan hati ummi dan abah ibarat bk cerita pensil dan pemadam!

"Pensel : Saya minta maaf. 

Pemadam : Utk apa? Awak x buat salah pun.

Pensel : Saya minta maaf disebabkan saya, awak cedera. Setiap kali saya buat silap, awak pasti berada di situ utk membetulkan kesilapan saya. Tapi setiap kali awak memadam kesilapan saya, awak kehilangan sebahagian dari diri awak. Awak menjadi semakin kecil.

Pemadam : Itu betul, tapi saya langsung x kisah tentangnya kerana saya dibuat utk membetulkan kesilapan yg awak buat. Walaupun suatu hari nanti saya tahu yg saya pasti akan hilang, saya berbangga dengan kerja saya ini. Jadi janganlah risau. Saya benci melihat awak bersedih. :) .

 Ingatlah, ibubapa kita juga boleh diibaratkan sebagai pemadam di atas & kita pula sebagai pensel. Mereka sentiasa berada di sisi kita, membetulkan segala kesilapan yg kita lakukan. Kadang-kala mereka terluka, akan menjadi kecil(tua) & akhirnya hilang(meninggal dunia) Jagalah ibubapa anda & balaslah jasa mereka dgn kebaikan.


Oleh itu..saya sayang both Ummi dan abah mcm ummi + abah menyayangi datuk dan nenek....

Thanks God for having them in my LIFE...

(Cerita pensil dan pemadam diberikan oleh Seorg sahabat melalui BBM)

12 comments:

Myra Jay said...

Kisah Pesel dan Pemadam memang mempunyai maksud yang sangat mendalam kan kak... ;)

Sama2 lah kita menyayangi kedua Ibu Bapa kita selagi hayat dikandung badan

Farihan said...

love u sweettt lil Nureenn...:))

Gieyana said...

Mj

Betui2 kan..kisah teladan yg begitu menusuk jiwa..:D

Gieyana said...

Farihan:

Love u 1 juta!...:D

wantie said...

betul tu. ibu bapa ni sampai kita dah beranak pinak pun dorang still dok support kita.

tetiba aku teringat kat mak aku. nak call dia lah.

eT said...

chumel jek gambar...
dpt kiss anak lg sonok kan...

::NureeN:: said...

tgk pic nureen kiz2 tue rindu la kat ellesya.. huhhuu...

*pembetulan yerr gie : bkn nama anak aku sama ngan anak wantie tp anak wantie yg sama ngan anak aku hehhehe... terbalik kan :)

mamalieyna said...

baru pertama kali dengar cerita pensil dan pemadam ni..sgt mendalam..elok tuk renungan bersama~

Gieyana said...

Wantie

Betui2..kena hargai mereka wlau seburuk mn pon mereka..cpt call mak hg..

Gieyana said...

ET

Makasih..betui kan..:D

Gieyana said...

Nureen

X pa..nnt jumpa la..

mama tisya said...

suka gmbr korang..pensel dan pemadam..tq share kt bbm aritu