"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Thursday, March 29, 2012

kesian..dh nasib kamu sebegitu...

Gigih bangun awal pgi hari nie...
Mood si kenit tu pon ok, tanpa perlu di kejut..awal dia bangun! Ummi suka!!wuwuwu...

Cam biasa, hubby adalah assistant yg sgt baik+bertolak-ansur. Sama2 berganding bahu+ kaki siapkan anak...kemas2 apa yg patut! Dia tahu la tue Ummi rushing! likeee ribu2 lemon!

Berganding, berjalan seiringan, bergurau-senda bersama menuju ke pintu lift! so suuweettttt bak kata Nureen!

Me park kt level 4..so, kali nie Nureen follow daddy merempit!..siap babai ag tue! mentang2 dia syiok naik motor! haiiyakkkk!...

Arghhh reaksi ms kat umah di spoiltkan dgn satu eksiden perit! aku nmpak benda gerak2 kt bwh  palang touch + go nk kuar dr umah tue..luckily nampak! anak kucing rupanya....kesian dia! dah nasibnya begitu...dilanggar lari dek keta MyV depan...terkejut aku! mood riang-ria td dh jd hilang..sedih bercampur-baur....Cam tue jugalah dgn kita mnusia nie kan..kalau Allah kata 'Jadi' maka akan jdilah ia...x dpt lari....

Anak kucing tue budak guard tue tolong alihkan psl ku mmg xdpt nk drive..kalau ku drive mmg akan lnggar kucing tue! Nak turun alihkan mmg x berani..ngerii!  perasan kepala kucen tue mcm kemek but still alive...

^__^' Moga kucen td ok..kesian kt dia kan! Huks..sedihhhhh...

12 comments:

Nad @ MamaZakwan said...

ksiannye
kalu nak selamatkan camne ek?
letak tepi je ke?
ke bawak pi hospital?
klinik haiwan bukannye byk mcm klinik2 biase tu, huhu

jujur, kalu jadik kat saya, saya taktau nk wat cemane dlm situasi ini, huhu!

p/s: wpun hanya anak kucing, die tetap hamba Allah

MrS. F!zA said...

adeh..tkleh lah dgr kucing kena lggr..sedihhhh..dlukucing sdri kna lggar smpai mati..menangis tau..uhuk

wantie said...

sedeynya wei, mungkin Myvi tu tak nampak kot anak kucin tu. pasai tu dia terlanggaq kot.

aku cayang kucing tua kat umah aku tu.

~Siti Hajar~ said...

Tingat si Cholo kat rmh aku tu, ala kucing yg my hubby jumpa tgh jln tu, klu hubby aku xmbik Cholo jd gitu la jgk nasibnya...huhu

shark said...

sweet..:)

salam kenal dari saya :)

mamalieyna said...

huuu~ tumpang sedih dgrnye..memang ..wlupun cuma binatang tp tetap rasa kesian, sure teringat2 jgk pastu..huu~

Dee said...

kdg2 tak perasan..kita anggap dia tak sengajalah sis..

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

klu nureen nampak lagi kecuh kan sis ....kucen..kucen...selamat laaa ko..

fazilzura said...

MASYALLAHHHHHH .. kalau aku sure dh nangis tu beb , aku ni berjiwa taman lebey kalau bab2 kucing ni .. kalau abah aku lg ler, sure dia akan bwk pi klinik haiwan

fazilzura said...

MASYALLAHHHHHH .. kalau aku sure dh nangis tu beb , aku ni berjiwa taman lebey kalau bab2 kucing ni .. kalau abah aku lg ler, sure dia akan bwk pi klinik haiwan

LYAfrina said...

huhu..lya ni cat lovers..kalo mcm dari jauh ada nampak mcm kucing y mati terlanggar..sure lya akn bpaling.. mmg xleh tgk..sedih sgt2... tp klo hidup lg... nk ltk kt tepi pon.. ntah apa nsib kucing tu kan... nk htr ke klinik haiwan..klo dekat ok jer.. tp kalo xde.. ssh gak kn... mybe buat balik rmh..

PinKy MoMMa said...

alamak..sedih pulak baca entry ni..tiba2 ku pn terkesian sama..aihh