"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Friday, May 18, 2012

Hitam-hitam si tampuk manggis.

Assalamualaikum...

Bahasa melayu memang kayu dengan perumpamaan kan! tapi betui kah perumpamaan itu jika dikaitkan dengan kehidupan sehari-hari?
Mungkin ya atau mungkin tidak...
Bergantung pada sesetengah individu tue kn!

Hitam-hitam si tampuk manggis, 
Walaupon hitam, memang manis.

Manusia yg hitam pon memang manis bila punyai hati dan pekerti yang manis.

Bak buah manggis nie juga!


Hari nie rasa manis jer bila hubby nak belanja! Dah berkali2 dah skip nie! malas nk keluar! haizzz!

#buah feveret nie, 1 baldi saya leh habiskan! ngeh3..:P

8 comments:

mama tisya said...

fav aku jugak

ko nk tukar 1k nk shoping kt uss ke..sila2...

wantie said...

ya.. aku sokong kenyataan hang tu. walaupun aku ni hitam legam, pekat melekat. tapi hati aku manis kan.. kan.. (perasan sejenak hehehe)

Nad @ MamaZakwanNayli said...

baru saya teringat kenapa baby nayli asek kluar air liur jek ni..
rupa2nya saya tak dpt makan manggis time preknen dulu..sbb bukan musim..kes ngidam tak kesampaian la ni, hehe

ct rahani said...

betul tu sis.. yg penting hati budi kena baik kan.. :)

sedapnya manggis.. dh lama jugak x makan..

Zie Fauzi said...

dh boleh kutip ke manggis ni... hihi..hari tu balik kg masih berbunga lagi... nak kena terjah balik kg mcm ni.... :)

el said...

mangis ni aku x bape gemo sgt
tp boleh lah layan

ellynadyra said...

baldi besar ke baldi kecik ngeh ngeh ngeh

LYAfrina said...

mmg febret lya ni..msa kat kampung dulu..leh ambik free2 j atas pokok.. tp sejak arwah tok wan mninggal..dh xde sape nk jaga..last2 pokok tu ditebang.skarang kalo gian nk mkn..kna beli la..tp x sama dgn y ambik fresh2 dr pokok