"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Tuesday, May 22, 2012

Kuching 2012 | Fairy Cave, then jenjalan bertemu Dinasours..

Assalamualaikum...

Edisi sambungan jelajah Kuching ritu..tak sangka lak we all jumpa kawan hubby, Zainal tue kat pasar Serikin..HAHA..sabar jer!

Then masa balik tue, diaorg terus gerak balik Kuching dan we all divert nk masuk gua. Dah alang-alang dah sampai ini kan! Last msuk gua ritu adalah Kat Gua Kelam, Perlis. Menjerit2 minah kecik tue ms naik train yg gulap-gulita..ekekeke...

Yer..tuan2 dan puan2..Selamat Datang Ke Fairy Cave! Mana tahu leh jumpa Fairy ker! ekekkeke..:P

Memperkenalkan..ini adalah gua yer anak2..seyes kat dalam tue gelap gelita. still leh msuk lagi but aku mahu ahh! takuttt...si hubby buat2 berani nk msuk kt dalam but Nureen dah jerit2 nangis tak kasi hubby masuk!

Tak payah ssah2 mendaki..just naik staircase nie jer! tp...mmg puaihh aihh nk smpai ataihh!

Ouchhh! gambar selingan dua beranak! ekekekeke....

Nie adalah hasil koleksi utk di tatap..mn tau ada yg tak tahu akan bentuk2 batu kt gua! ekekeke..:P

Wahhh..hat nie aku nak gelak! pandai2 lah uols tafsir sendiri...ngeh3x...

Then salah satu jenis batu lagu! kelasss ko Jah! sempoi kler batunya! ekekekke

Okey, tuan-tuan dan puan-tuan..meh cheq tunjuk pintu masuk! fuiyoooo...kelaaasssss!

Pastu..dkt2 situ gak..ada pertunjukkan Dinasour ko! HAHA...sila jgn percaya..singgah kat sini jap psl terkedu tgk dinasour nih! igt yg betui..rupa2nya Tipah Tertipu..ekekeke..:P

Perghh..besaq gabak! idak aku aim nk pnjat dok atas kepala dinasour nie..:P

Tak pa lah..tak dapat yang besaq, kita ambil anak dia! gigih mak panjat!!

Tadaaa....berjaya juga lepas hubby tolak vontot! ngeh3x...

Ouchh..teruja dgn panorama sawah padi...ini opposite Fairy Cave jer..:)

#Travelling tips : suggest tak yah masuk la kat dlm Cave ie psl kita tak tahu penghuni di dalamnya kn..tpt2 yg tak biasa p n keras nie mmg menyeramkan..(Mmg keras psl byk batu! :P)

How to get here: Ouwhh senang jer..masa nak p Pasar Serikin tue, da signage ke Fairy Cave nie..dan Dinosour tue cuma kt tepi jlan jer.. leh singgah jap. Appropriate masa spend kat sini tak sampai pon 1 jam.

Apa yg Gieyana dan team dapat dari trip mengenal cave nie:
# a learning procerss for Nureen mengenal gua. psl sebelum nie asyik Mall dan mainan jer kn! at least dia leh expose pd tumbuh2an..Batu-batan di gua.
#semangat setia-kawan yg tinggi serta brtolenrasi. saling caring each others dalam setiap perbuatan ms tour nie...:)

# As usual, next story, coming soon..

18 comments:

MrS. F!zA said...

bapak besar dinosaur..bkn anak je takut ni..mak pon ngeri.haihh

ALoNa CintamaniszLite said...

Masuk ke idak dlm gua tu, gie?? hihi..

ish..ish..tak pasan gieyana79.blogspot. dh tak wujud..dh tuko .com ye..best..best..

Nad @ MamaZakwanNayli said...

ada budak kecik lagi payah kot nak bawak ke gua, huhu!

okeh, next! =p

mama tisya said...

tgi tul dinasour tu..nasibaik ada yg kecik utk ko posing ngan nureen

ceritera-chinta said...

sy yang dah 1 tahun dekat kuching nie dok ulang alik g serikan 2,3 bulan sekali pun tak pernah singgh gua nie eehehe nampak je dainasor tu tapi tka pernah nk singgah pun....pasnie boleh lah singgh ingatkan tak da apa dekt situ ekek

wantie said...

rasa rasa kalau aku nek dinasour tu leh patah tak belakang dia. hehehe

almaklumlah saiz ai kan..

aku tafsir lam ati je la bentuk batu tu. gelak dekah... dekah...

Dee said...

dee pegi dulu fairy cave tp tak naik atas..amik gambar kat dinosaur tu je..

LYAfrina said...

wah..cntiknyer gua....bapok tinggi nk pnjat tu... agk2nyer apa y ada kt dlm tu. biasalah..tmpt2 gi mmg krs sikit kan...

hehe..mcm d alam purba lak kan..leh jumpa dinosour..

Edy Zaidi said...

gambar yg terjuntai tu mmg sungguh kontroversi..hehe

Gieyana said...

Mrs Fiza

Haa..tu la psl..besar gabak punya dinasour!mmg takut gak..sek bek anak dara me ✗ takut..:)

Gieyana said...

Sis Alona

Tak masuk ah akak..takut woo..✗ da org plak tue..ekekek

A'aa..recently jer..:)

Gieyana said...

Nad

Betui2..tp tpt nie ok jer psl dkt sktr tpt tinggal org..so ✗ takut sgt..:)

Gieyana said...

Mama Tisya

Tue la psl..tinggi tul..:)

Gieyana said...

Ceritera-Chinta

A'aa..wahh best nyer dok sn..seyess sy suka tul ngan Kuching...nnt p laa k..

Gieyana said...

Wantie

Hg kena amik hat besaq skali tue..ekekekeke

Haha..aku pong gelak guling-guling..:)

Gieyana said...

Dee

Oic..mmg sunyi kan kt sini...:)

Gieyana said...

LYA

Tue ar..mmg fenat jugak nak naik haa..perghhh..:)

Gieyana said...

Edy

HAHA..mmg kontroversi..:)