"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Monday, June 11, 2012

9/6/2012 | A night Without Nureen..

Assalamualaikum...

Hari nie sure semua liat jer nak bangun kan! tambah lak kena persekolahan dan kembali macam biasa. Jenuh berperang dgn anak2...sama macam saya gak! berperang dgn Nureen! Liat betul dia nak bangun! Haizz!

Oh! Saya nak mark tarikh kat atas..pertama kali overnight without Nureen di sisi. Nureen ikut suami balik umah mertua dan kemudian pergi ke umah Nenek kt Merbok, Kedah. Ada wedding kat umah Mak Ndak. Alaa..umah dkt2 jer kt situ..cuma Mertua jer duduk jauh..:)

Haizz! selalunya Ummi bersama Nureen yg tnggalkan daddy..But this time, trbalik lak! rasa syahdu sgt! Nasib baik tk hujan! ngeh3....

Masa telefon dia, saya cakap..'Alaa..Ummi duduk sorang..Macam mana nih!' (Buat ala2 nak nangis,tp mmg rasa touching gk!)
Then dia siap cakap..'Alaa..jgn nangis2 k..Ummi ajak l kwn Ummi g jalan2..atau Ummi ajak Pak Su jalan2 k..alaa..alaa! (Terbalik code lak! dia yg pujuk saya!) kik kik..:P

Chenta hati saya! nie ms dalam perjalanan ronda2 utara smlm..dia berjaya pau bntal strawberry mertua! haizz!

Sempat lagi mandi-manda kt umah nenek..seyess best jer tgk diaorang mandi! airnya sejuk gediss! saya jdi tukang tgk ja! ekekke..:P

complete la My sweet Family! ngeh3..:P..smlm kat Masjid Zahir, Alor Setar..:)

# Tak sanggup bila berjauhan nie! rindu! haizzz....



# rindu yg tak

11 comments:

lieyalatif said...

nureen tinggal mama yeak....sob sob sob..sian mama sedey heheeheh...pandai lak tu pujuk....die dah syok dok ngan nenek hheheehehe.....

kalo kite jarang pisah ngan anak ni, tetibe kene pisah mmg sedey...biar pun semalam, tetap rindu merindu gie kan ....

wantie said...

hehehe... dulu selalu gak aku berjauhan ngan Mirul. kalau tak ikut papap balik kampung dia akan iikut mak sedara dia.

Tapi sekarang, aku mcm kede sikit kalau org nak wak balik anak aku ke kg. hiksss. bising bising dia kat umah tu pun best jugak. meriahhhhhh

♥ Wina ♥ said...

wina pun jumpa anak² hari tu, mmg peluk cium ketat²!!

mama_umar_maryam said...

xdpt bygkan klu bdk2 ni xtdo mlm dgn kitorg,hehehe

♥MAMASYAZA♥ said...

masjid zahir tu dah tak jauh sgt dari umah mak mertua akak

Gieyana said...

Tue la psl Lieya..sobsx..ekekeke....

Betui tue..mmg rs lain sgt..:-)

Gieyana said...

Wantie..aku x leh ar berjauhan ngzn anak..sunyi n rs lain sgt..:-)

Gieyana said...

Tu la psl kanwina..mmg x sanggup bjauhan..:-)

Kakzakie said...

Kalau ada yg lain buat teman taklah sunyi sangat. Ini keduanya pergi haruslah sedih huhu...

Gieyana said...

Mmg kesunyian kan Zetty..haizz!

Gieyana said...

Ohh ya ker Mamasyaza..dekat sgt la tue kan..:-)