"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Wednesday, July 11, 2012

Berblog harus Ikhlas..

Terpandang entry nie [berblog-harus-ikhlas-minat-bukan-kerana] kat blog Eyriqazz.Com..Serius saya jatuh chenta. Suka sangat dgn entry nie..

Saya sangat setuju dgn kata2 Filla..[http://kasihaleeya.blogspot.com/]
Ampun saya copycat dari blog Eyriqazz yer..saya ada tinggalkan jejak kat blog Filla.


Ini Screen shoot saya ambil dari belog Eyriqazz dan saya sgt sokong berjuta2 %..Eh Aci tak?..hihihi..:P

# Minat - Yup, dalam apa jua yang kita lakukan, minat memang penting.


# Harus Ikhlas - Yup, kalau paksakan diri,lama-lama kita akan boring. Mulala blog bersawang atau mulala buat cerita yang follow the crowd. Orang citer pasal "Si A Meninggal Dunia, kita pun nak follow.". Artis ni kahwin, kita pun nak follow. Tak salah, kalau betul-betul minat nak bercerita.

# Bukan kerana wang semata-mata - The money will come sooner or later kalau minat diletakkan di hadapan.

#Share good tips & Info - Yup, people love it.

#Sentiasa update - Tepuk dada,tanya selera....Suratkhabar kalau berita sama selalu pun,tentu boring kan?

#Jangan Tiru Orang Lain - Originality itu penting. Itulah yang membezakan kita dengan beratus ribu penulis blog yang lain di Malaysia....
Komen saya : Ada juga org yg suka tiru orang lain tau. Maybe minat @ mmg dah naluri meniru tue ada..Ada yg suka tiru saya ka? ekekek..:P

Nota Kaki:
Alhamdulillah..so far dapat ler rezeki dari Nuffnang walaupon tak ribu-riban macam Eyriqaz. Sentiasa bersyukur dgn apa yg ada dan tumpang gembira dgn rezeki kengkawan..Boleh terjah blog Filla kalau nak mengenali dia yer..humble jer orangnya..:)

20 comments:

MizzTina said...

btl, kena ikhlas..bkn kerana duit semata..

Sidratul Muntaha said...

biar dpt sedikit tapi barakah...
dari dpt byk tpi?!!

Nad @ MamaZN said...

setuju jugak..

♥ Wina ♥ said...

betul..setuju jugak!

sebab ingin mencuba pada mulanya sekarang dah jadi minat ;-)

wantie said...

betul. aku ni mula tu tak tau pa. last hang le yang bagi aku minat & chenta ngan blog ni. hiksss..

masing masing nye style lamkot be blog ni. tapi kalau asyik dok citer ttg kita je, org pun nyamfah gak.

kalau asyik dok cite retis pun org nyamfah gak.

cite ttg hal dunia pun org nyamfah gak.

hasih.. biasalah namapun manusia.buat itu tak kena buat ini tak kena. memang susah nak puaskan semua orang. ngeee

mummy_ayu said...

sgt setuju ngan entry nie..and yes...menulis biar ikhlas..love that phrase..

lieyalatif said...

setuju...kdg2 ade yg datang komen mcm tak ikhlas sekadar nak kan kunjungan balas.....tu lagi poyo....

Gieyana said...

Lieyalatif

Betui2..kdg2nya komen ✗ kena lansung dgn entry..myb skdr bc title n not the whole thing..:)

Gieyana said...

Mizz Tina

Betui2..itu yg sy tanamkan dr mula2 berblog..yakin pd rezeki Allah..

Gieyana said...

Ayu

Betui2..sgt2 setuju..:)

Gieyana said...

Nad

:)

ak yuyunz said...

agreed!!

mama tisya said...

berblog harus ikhlas...mmg btul....lg 1 jgn tiru org...hehehe

~Siti Hajar~ said...

Bkn dalam berblog je, dlm segala hal pun kita kn ikhlas, btl x?

Gieyana said...

Siti Hajar

Sokong..itu semestinya kan.. =.=

Gieyana said...

Wina

Betui2..me pon suka sgt menulis..:)

ct rahani said...

nice info sis.. apa pun yg kiter lakukan yg penting kena ikhlas.. :)

Bionic women said...

yup, kerana minat n ikhlas tu penting..
saya x pernah kisah hal retis ker, hal isu politik ker jengjarang ler saya tulis dlm blog, sebab blog tempat saya menulis apa yg saya rasa dan suka jer..

yanti isa said...

memang suka tulis diary sejak anak dara . memang minat pun ..tapi cerita sekarang more to anak-anak ... tapi belum terminat dgn Nuffnang.

ch@ said...

btl. setuju sgt. kita tak punya cerita yg sama. kalau cerita sama skali pun, jln ceritanya tentu berlainan. kita suka cerita ttg hal2 sendiri yg boleh kawan2 lain ikut. itu je. kita pun bkn sgt. <- merujuk diri sendiri.