"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Thursday, July 5, 2012

Berkongsi Pengalaman | Memakai Shawl or Tudung ber`awning..

Assalamualaikum...

Sibuk ker? mau kena lempang kan bila buat2 tanya soklan camni! tambah lak time2 closing camni! lalalalala....:P

Kali nie, mari kita kupas dan share pengalaman masing2...tudung jenis mana yg paling di gemari utk dipakai..
Sekarang ada macam2 jenis tudung dipasaran..berwarna-warni dan semestinya pelbagai harga..:)

Dulu saya panggil tudung awning camni tudung Indon. mmg amat jarang saya pkai psl ada bbrp helai jer tudung nie. Kalau pakai pon ke opis or berbaju kurung ke kenduri jer! :P

Dan...

saya lebih menggemari shawl! skrg shawl mcm susah nak dpt yg berkenan di jiwa. Kat kedai luar byk tudung bawal tone tue dan Nurkaseh tue jer! So saya byk beli shawl kat butik2 cam Brand Outlet, MNG, Reject shop, etc..Rega less than $40.

# So, kengkwan mcm mana??

Nota kaki: Usha tudung Fareeda $260, baik saya beli Levi's! :P
Tapi klau sekali sekala apa salahnya utk rewards diri-sendiri kn! Tepuk dada, tanya selera.. Peace yoo!

 ber'awning = macam pasang awning kt depan umah jer! lalalala..::P

22 comments:

InaAchik said...

kammo cantik pakai shawl! :)

mama tisya said...

ko sesuai pki shawl

ak yuyunz said...

sama la gie.. aku sekarang dah malas nak gosok ariani.. so sarung shawl je pap pap pap dah siaappp..

fiza said...

Kalau dah ada anak kecik & tgh lasak, susah sket nak pakai shawl, slalu pakai tudung awning jer. Tapi klo ke office saya pakai scarf & tudung bawal ☺☺

Minat gak ngan tudung fareeda, tapi masih tak mampu lagi lah nak beli.

Nad @ MamaZN said...

saya byk awning kat umah
macam2 kaler heheheeh

shawl saya tak reti nak pakai
terasa cam berbelit2, huhu!

Myra Jay said...

Myra tak kisah tudung camne, nak cepat tudung awning la, kalau rajin p kenduri pakai shawl, dan p kerja tudung bawal..

Segalanya boleh..hehee

SYANI said...

Awak nampak Ayu bila pakai tudung awning tu, tapi nampak ranggi bila pakai shawl..

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

yanty suke shawl kalau keluar bersanta selalu beli yang murah2 jerk sis kat tesco ke kat kipmart ke....tudung yg ada awaning tuk time tgh malas jerk abru pakai huhuhuuu

♥ Wina ♥ said...

kamu sgt sweet pakai shawl ok!

saya kat rumah byk koleksi tudung awning tu je..ekspres..kalau shawl x reti nak lilit² bagai hikhikk

lieyalatif said...

g beruntung...pakai laa jenis ape pun tetap cantik....siyes! bukan puji bodek tau tapi mmg ikhlas nie...cantik...lieya admire tgk gaye g bertudung....

fuhh fareeda yg due ratus lebih tu lieya pun tak sanggup nak beli....

atty's said...

kty lak tak sesuai shawl..muka gemuk

wantie said...

aku ada shawl tapi dasar bodo nak belit. last dok lipat kat pelipat tu ja. tudung awning & tudung dogol gak yang dok kat kepala ni. hahahaha

tapi kan tak kisah la jenis mana pun tudung yang kita pakai matlamat kena betul iaitu menutup aurat. betul tak?

Sidratul Muntaha said...

awning but totally in black
cover the round face of mine and also the extra baggage under my chin..
ekeke..
beside..
no more brooch..
leceh..
abis la tudung bawal and selendeng dulu2 kena rentap dgn ank2 sbb brooch lagi lawa dari tudung.
muhahaha

Sidratul Muntaha said...

kak gee..
ayu guna filter dgn lense telephoto 75-300mm
amik jauh tu..
hohoh..
seme setting manual
jenuh jugak nak besekan diri dgn lense bru
tpi hasilnya..
sgt puas ati..
*berat plak kamera.
adeh!

Bionic women said...

saya banyak tudung awning sebab muka saya bertambah2 booolaat kalau pakai shawl..x berapa sesuai, walaupun suatu masa dulu saya sangat selesa bershawl

el said...

aku xleh pki awning tu
nti muka cam makcik hahahaha

mamalieyna said...

suka tgk org pakai shawl..tp sendiri tak reti n tak pernh pakai//berkenan jugak~

oooh semahal tu eh?..taktau harga sbb mmg tau eden tak mampu..hehe..apa2pun ukur baju di badan sendiri kan..tu psl tak pernah ambil tau harga tudung2 mahai ni..tak terdetik pun nak beli..hee~

Ummi Eisya&Amani said...

klu tgk gmbr kat atas tu mcm sesuai gie pakai shawl..nampak muda skit..hihhi..

pada daku lak,skrg ni mmg byk tudung yg ada awning tu..sbb sng skit..tak yg nak betul2kan lama mcm bawal tu..
shawl pun ada gak.tapi klu pakai shawl mesti guna ngan awning inner tu gak..klu pakai shawl je muka jadi bulat.macam pau..hahahaa...
bawal lak,ada gak beli yg obama tu ,tapi sbb dah lama tinggal jadi tak minat nak pakai..giler lama ddepan cermin dok nak betulkan je..hehe

p/s-lama tak singgah n komen..best lak rasa.

Neeza.Areef said...

nk pkai tdg awning/shawl ikut muka jugak..klu pkai shawl tp mcm balut nagka pn hihi paham2 dah la
fareeda? lom pnah bli..ala2 je la..

NeenaAnuar said...

for me dua2 jenis tudung tuh pun sesuai for your face! lagi pun you natural beauty.. so pakai apa pun tetap lah cantik! :)

shark said...

oit..jgn mengumpat fareeda..saya fans club dia la..;p;p
berani kamoo..

saya semenjak dah beranak lebih senang pki tudung berawning..cepat kekdahnya..yg saya suka fareeda la..dan koleksi terbaru saya ialah hajra dan d'haja..nanti saya akan post kat blog..

tudung2 ni mmg cantik :)
peace yooo;p

ellynadyra said...

sis lebih suka pakai syria sebab senang nak jaga...kalau awning ni leceh sket nak menjaga awning dia, kang dah senget benget sis reluctant nak pakai....shawl lak sis suka gak, tapi tak reti nak belit2...adik sis kata dah cam hantu bungkus, sejak tu tak mo dah pakai shawl...setia pada syria