"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Thursday, August 16, 2012

Biskut Almond London saya for this year..:-)

Assalamualaikum...

Phewww! [sambil lap ketiak!kah kah] busy siut! rush nak settle kerja di sana-sini macam wakil rakyat kekdahnya..Tengok jer gambar Nureen yang dok tersengih terus tersenyum lebar jer Ummi  nie!

Teringat adegan tiap2 pagi masa kejutkan Nureen, Ummi akan berjenaka ketawa riang-ria utk createkan positive thinking pada diri Nureen. [clap3x banyak kali pasal mertua dah puji..:P]
seriusly..cuba lah kengkwn..usap2 manja kat kat badan sambil cakap..'please brain, wake up! you have to go to school sambil geletek2 manja!' Pastu puji dia setinggi melangit cakap, you're cleaver! cute dan bla..bla..blaa....

Ouch...dah melalut sudah..Jalanraya dah makin lengang..tapi kat sini still macam biasa..cuma dapat rasakan perjalanan menuju ke office lebih best dari biasa..

Oh..bercerita pasal kuih raya..dah settle buat kuih nie...secara tripple..me, Nureen dan suami...Syiokk bangat!
kiranya ini adalah edisi kedua. Dan insyaallah tiap2 tahun saya akan buat. Kali nie permintaan banyak sket..
Alhamdulillah dengan kudrat yang ada nie dapat juga buatkan utk mertua, mak dan my sis...[yeayyy, senyum sampai telinga!]

macam budak nie senyum lerrr! nie masa dia nak tolong buatkan kuih malam tue..
Ummi say: Nureen, please clean your hand properly before start ok!


dan tadaaaa...saya cairkan coklat bar tue menggunakan walnut oil..pastu second time tue lak guna corn oil. nak guna butter pon boleh. Oh ya, saya letak sedikit perasa vanilla utk kasi wangi sikit..:)

#eh, malam nie nak buat conflake senang tue lah...dua jenis jer kuih saya buat. You all semua confirm tunjuk2 jer kan..



9 comments:

♥ Elin ♥ said...

janji ada...dr x do...:))

Ieda Zakaria said...

Confirm!!! mmg aku tunjuk2 jer sbb siyesss aku mmg x pandai buat kuih raya..hahahah..bab masak lauk ok..no prob!! tp kuih raya..ampunnnnnn x reti..:)

wantie said...

raya nanti leh la rasa. Aku buat 2 jenis je. coklat & confale. tu pun bersalut coklat gak.

mood malas nak updated kat blog. hahaha. nantilah.

Aku tak tunjuk pun kuih raya. Bos aku tolong tunjukkan utukku. besalah aku wei.. ada bos yg kepo. mcm dia lak nak raya kekdahnya.

PinKy MoMMa said...

hakhakhak..itu sudah confirmmm..tunjuk lebih mudah ;p

tapi ada mahal skit huahuahua..tak suka itu! naper nureen cekciii ngat ni hehe..mesti tahun ni duit raya nak beli lori lori lagi kan ;)

aunty sgt faham ngan nureen..slmt ari raya utk kalian..maaf zahir batin yer..

::NureeN:: said...

best kan wat sndri.. nk wat gak tp rasa x sempat, penat ja pas blk keja huhu

aTy _faRed~ said...

saye masih lagi bekerja hari ni...adeeyhh...bosan..tak de mud.
waaahhhh..rajin anak dara menolong ek..tu ar anak pompuan kan..besh biler ade die time2 buat kuih raye ni..:)

~Siti Hajar~ said...

AKu ada bt gak bis almond london ni, tp konon kreatif & nk nmpk lain dr yg lain, aku tukar toping tu ke coklat pink, cantik wei tp mak aku ckp xde selera nk mkn, takut tgk kaler pink tu...huhuhuhu...my hubby plk ckp pelik dah mcm kuih plastik...huawaaaaaaaaa......

MizzTina said...

okla tu kak..cntik dh..

ellynadyra said...

OH OH OH sis buat kuih raya sendiri tau......sis jual kuih raya since school days lagi....ada gak tunjuk2, yang tu bila mana2 berkenan nak rasa je!