"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Thursday, September 13, 2012

Diari Aildilfitri 2012 ~ Raya S.a.N.a S.i.N.i

Assalamualaikum....

Macam tahun lepas, saya buat entry sekaligus..senang citer! nk update kt sini satu persatu krg tak habis lak! gmbar pon boleh tahan berduyun-duyun banyaknya...(pada hal ciput jer haa dan saya malas nak upload.. :P)
Entry yg pnjang lebar ha!

Tak terlewat untuk saya dan keluarga nak ucapkan..
Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin...


18th August 2012 - Sabtu

Saya dan the Co planning nak balik hari nie. Tapi dek kerana teruja nk balik beraya, midnite 17hb tue balik. Kenderaan kat highway tak banyak sgt tapi consider banyak2 juga la. Sampai RnR Gurun tukar driver, suami tidur dan saya memandu..sampai rumahku awal pagi pukul 2 rasanya...

Kemas2 rumah sendiri, mop2 lantai dan continue buat conflake..gigih bawa balik oven dan parking kat sini. Nanti ler bila2 nk buat kek, baru bawa balik ke Penang. (Budget pandai buat kekdahnya, pdhal x terror pong! eekekeke)

Ptg, balik umah mak...suami nak bayar zakat fitrah baba dan maknya dkt ayah. Tiap2 tahun, ayah adalah Amil Pejabat Zakat Kedah. So senang skit ar..kitaorg punya suami dah settle kat Penang.. =.=
Malam, balik umah mertua..sampai umah mertua midnite..nasib baik dkt jer rumah mertua. 30 minit jer dah sampai...:)


19th August 2012 - Ahad.

Selamat Hari Raya!! (Tak ada gmbar raya pon psl kamera tertinggal kt rumah kat KN. malas nak patah balik g amik! hihihi)

Sambutan biasa2 jer...selalunya kalau raya...beraya both side me dan suami mmg wajib..kdg2nya segerombolan adik-beradik suami balik ke Merbok, Kedah beraya kat rumah tok. Tapi this year tak p beraya pd hari raya pertama psl baba kurang sihat. so tunggu tetamu2 dtg jer...=.=

Petang raya we all gerak balik umah mak saya..ate dekat kan! hihihi..:)

Before tue, singgah beraya kat umah Angah dan edisi jejak kasih kawan lama both suami dan saya.

Malam balik umah sendiri kt KN sambil lepas geram snap pictures! :P

20hb Aug 2012 : Isnin

Beraya kat rumah sedara-mara my side...edisi jejak kasih dgn sedara mara yg lama tak jumpa. flashback segala jenis memori masa kecik2 dulu...awesome!




Malam tue balik semula ke rumah mertua..diaorg buat BBQ, sidang adik beradik suami..meriahhhh! but malam tue tak overnight kat rumah mertua pong...:)


21st August 2012 : Selasa

Alfatihah utk Allahyarham Tok Wan dan Tok serta seluruh umat Islam yg sudah meninggal dunia..

Hari ni saya sekeluarga berconvoi ke kmpung halaman ayah dkt Rantau Panjang, Kedah. Menziarahi kubur Tok Wan, Tok dan adik ayah. Ayah mmg asal dkt sini. Byk sedara mara ayah dkt Selama, Mahang, Sg Batu...dah lama dh tak balik sini psl tanah kepunyaan ayah pon dia dh jual. susah sgt bila bila tanah jd rebutan adik-beradik nie..better jual + tak susah2 nk bgaduh dan seumpama dgnnya..peacee!!

Beraya dt bbrp umah sedara mara...

Menziarahi kubur tok wan..sedih dan sayu lak. Masa mak lahirkan saya, saya tak sempat pon tgk tok wan. Tok Wan meninggal masa tahun yg sama saya lahirkan. Masa ayah sibuk2 masa kematian Tok Wan, mak lahirkan saya tnpa ayah di sisi..

Budak2 nie mmg tak habis2..opss! bapa budak pong ada!


Mak termenung ler plak! opss..saya bermerahan..ekekek..:P

Nureen yg rapat gila dgn Achik!

22 August 2012 : Rabu

Kengkawan dan jiran tetangga kat rumah KN dtg beraya...tak sangka lak diaorg nk dtg...tak prepare apa2 pon..nasib baik ada kuih raya..Next year insyaallah saya nk buat open house kt sini laa..:)

My best friend dan anak2 saya.. =.=
(abaikan muka saya yg stim..kah kah..:P)

23rd Aug till 26th August

Saya pon dh ingat2 lupa dh xtvt apa yg saya buat..yang saya tahu, pegi AS bawa mak ambil ubat n jenjalan kot..
Dan 26th tue baru balik Penang..

Raya tahun nie rasa biasa jer saya rasa. Sedikit ketidakseronakkan di masa akhir2 minggu bercuti..tak per manusia mmg ada up n down nyer kan! ngeh3...

27th August 2012 : Isnin

Sepatutnya hari nie saya dh start kerja..tapi 999 balik ke kg semula..50/50 nak balik atau tidak..lastly saya buat kputusan untuk balik juga sebgai penghormatan terakhir utk Allahyarham Tok Wan. AlFatihah utk Tok Wan sebelah suami..

Ok..sekian psl raya..titik. =,=

#HAHA...marathon buat entry won! :P


13 comments:

atty's said...

kty pun raya setiap tahun aktiviti sama je.. :)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Selamat Hari Raya,
Mmg senang buat n3 sekaligus :)

Thn ni eija rajin pulak duk buat 1 persatu n3 raya sbb tu ler sebulan ni citer raya 2012 jerk..hehe..

cantik shawl radiusite kan..

wantie said...

hahaha.. siap ada titik agi tu.

Raya aku tahun ni ada sedikit kelainan.. best pulak aku raya tahun ni. ntah le, walaupun hati tengah sedih aku wat wat lupa kejap.

Raya sakan.Ni pun ada lagi insan yg belum ku jengah. insan yang sangat penting dalam hidupku.

Gieyana said...

Kak Ty

Tue ar kan..sy tiap2 tahun berlainan kit..:)

Gieyana said...

Sweet Mama

Tue ar..tiap2 thn buat cmni..mls nk buat satu2 entry psl byk benda nk update sini..gambar up sket2 dh la..ekekek..:)

Selamat hari raya juga..:)

Gieyana said...

Wantie

HAHA..syok ler plak tulis titik..nnt hg tiru tau..ekekeke..:P

mama_umar_maryam said...

fuyoh,diari raye nih. samelah dgn kitorg, sblm tau something tu kitorg rase happy giler nk clbrt raya.mmg besenye full 7 ari 7 malam! manusia kan..adatlah ada rase sedih tu..trus kitorg layan blues je,tp org keliling x pasan sgt

mamalieyna said...

selamat hari raya...! best kan beraya di kampung..hrp2 tiap2 tahun dpt balik kg beraya..amin...

happy family!

El-Zaffril said...

Amboi la... sakan beraya erk...

Zura@Iwan said...

ada gk tu gmbr ry...ok la tue...

aku pon ry thn ni biasa aje..rasanya tiap2 thn ry aku sederhana jek..hihi...

cuma meriah bila bjumpa sanak saudara kan....

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

rangkuman sekali ni, cantik2 gambo...kita ada 2 keping je gambo bertiga

::NureeN:: said...

diari raya ni gie :)
gambo cantik :)

- dieyana - said...

comel tudung kelabu awk! ;-)