"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Friday, October 5, 2012

Orang Penang kaya dgn sikap suka beratur..Tak percaya ka?


Dulu masa di sekolah..kita beratur masa perhimpunan...kita beratur masa nak beli makanan..dan nak naik bas kita tolak-menolak..betul kan?



Kenapa saya cakap orang Penang suka beratur?


Nasi Kandar.

Kalau nak dapatkan makanan mmg beratur. Elok jer beratur ikut barisan tau! tak der tolak2..seronok sangat perasaan tue bila tak da orang bersesak2 menolak.

Tak kira kat mana2 kedai tapi yang nyatakan kedai nasi kandar. Memang beratur jer kerjanyer! eekekeke...:P

Kalau McD takyah cakap ler psl nak beli memang kena beratur kan! ekekeke...:P


Semasa nak bayar makanan.

Oh, mmg beratur juga tau...best sangat! jangan terkejut pon kalau orang luar datang ke sini. Kita memang suka beratur! ekekeke..

Sampai kawan saya yg baru berpindah ke sini pon cakap.. "Best ler G pasal orang Penang psl baik jer beratur!" ekekke...


Kat Tandas awam.

Yang nie mmg common la kan! bukan setakat kat Penang jer..Kat tpt lain pon sama juga kan..tapi majoriti kat sini mmg suka beratur...    
Percaya la...saya pon suka beratur says Nureen..


Kat tempat kengkawan pon mungkin sama juga kot kan??

12 comments:

♥cikmOt♥ said...

nasi kandar beratuq satu...hehehe

♥ Wina ♥ said...

rasanya kalau dah tempat yg memang kena beratur tue of courselah kena beratur kan??

ke ade yang cari nahas berani potong line? ekekekekekk

wantie said...

ha aku sokong. org tempatan suka beratur. Ni pengalaman aku ok.

that day aku pi mydin ndok beratur nak timbang sayur. pas tu ada sorang pompuan vietnam kot, dia terus potong barisan.

geramn la aku, then aku cuit dia suh beratur kat belakang. sian la kat orang lain. Dia leh senyum je kat aku. pas tu wat muka bodo mcm tak bersalah.

bila aku timbang sayur. aku blah la. Kemudia aku tengok dia tak beli pun sayur tu. mungkin ada orang lain yang pi sound dia kot. hambekkk... nak jadi org penang kena la beratur mcm org lain.

jgn main redah je kan.

Zura@Iwan said...

aku kureng mkn nasi kandaq..tu psl x yah beratuq....

tp apa pon nk beli mknan ke..mmg la kena beratuq...masuk beli ayaq pon beratuq daa...

Sidratul Muntaha said...

haah
mgm pasan la..
time mkn kat padang ape ntah..
lupa la plak
sokmo la beratur
baik kedai cina ke or kedai yg melayu
haa..
padang kota
adeii..

Gieyana said...

ckmot

hahaha..boleh2..:-)

Gieyana said...

Wina

Betui2...cnfirm org jeling jer tgk..:-)

Gieyana said...

wantie

Betui2 kan..mostly byk kedai yg aku g mmg beratur jer kekdahnyer..:-)

Gieyana said...

zuraiwan

Not only kedai nasi kandar beb..kalau kedai biasa pom sama gak..especially kedai nasi campur pon sama gak..:-)

Gieyana said...

Ayu

Tue ar..kiranyer beratur jer..hihihi..:-)

aTy _faRed~ said...

errr..teringat nasik kandar beratur..;p

ALoNa CintamaniszLite said...

akak beratur tu tak kisah...tp akak beratur tu mesti nk berdiri keluar sket sebab akak ni rendah. Rimas laa pandang depan nampak badan, kepala orang aje, hehe..tu yg keluar sket. Leh nampak depan, hehe
Takpe kan cenggitu?? ngee