"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Friday, January 18, 2013

Rapuh...

Song by Opick.

Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap dan terang
Suka dan duka
Tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan

Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Ku persembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidupku

Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu

Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada ku harap hanya
Dirimu yang bertakhta

Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu

Gambar sekadar hiasan : Ayah...~~

Album Opick ni mmg menyentuh perasaan. Cari ler uols buat koleksi..Lebih baik dari mendgr radio yg chatting entah apa2 tue..

12 comments:

MizzTina said...

dh lama donlod lagu ni..sgt menyentuh perasaan.. memula bc entry ni, elok je nyanyi.. tgk gmbr tu, jd sayu.. teringat arwah abah sy..

Gieyana said...

MT

Akak kalau tiap2 kali psg lagu ni kt dlm keta mmg sayu jer rs..mmg menyentuh perasaan.sabar eh dear..apa sj yg ada pd kita ni sementara jer Allah bg..semua hak dia..tiba msnya semuanya dia amik balik..AlFatihah utk arwah abah k..

♥cikmOt♥ said...

owhh...rindu kat arwah ayah saya...sobsss

Fiza Rahman said...

Sayu jer tgk ayah gie tu. Teringat kat arwah ayah.

Halwa telinga saya skang ni adalah lagu2 opick. Memang best.

Dee said...

gambar tu lagi tersentuh hati..teringat arwah abah :)

Nad MamaZN said...

Sayang sayang abh saya! =(

Saya suka lagu tu...

♥MAMASYAZA♥ said...

akak pun suka lagu tu, memang menyentuh hati

LYAfrina said...

lagu2 opick mmg best2

mama_umar_maryam said...

mmg klu lyn lagu2 slow dlm kete mmg blh genang airmate,huhu

Daddy Ziyyad said...

Gambar ayah tu..sangat feeling.....:)

Chekgu Azrine said...

sayunya tgok gmbr tu..lgu ni mmg menyentuj hati..sob..sob

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

sedih sgt tgk gambar tu..
teringat arwah ayah!..