"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Monday, March 25, 2013

Home dekorasi : Bila suka deco sana dan deco sini bersama Gieyana


Meminati decorasi rumah....tak kira ler rumah sendiri ka..rumah orang ka..Mmg seronok kalau dpt cuci mata tgk hiasan2 yg cantik..


Buku favourite saya..Impiana...(kdg2 beli sekadar belek2 ja!..:P)

Aku suka juga lepak2 lama2 kt kedai2 yg jual barang perhiasan nie..tak beli pon tak per..janji dpt window shopping pon jadi lah..bestt woooo! Tpt syok cuci mata..Ikea, SSF dan lain2 laa...


Ini adalah kaler asal yer..jgn tertipu dgn next picture..:P


Kalau sesekali turun ke KL, Ikea tue dh jd tpt kemestian pula destinasi percutian dan menghabiskan duit...

Bukan selalu kan..dalam setahun tue maybe 2 or 3 kali jer pergi. Selalunya awal thn but since this year duit dh spend ms cuti2 tempohari, so kita tunggu next budget..

Kalau x jadi pergi cuti2 belah utara..kita pergi cuti2 tengah Malaysia May nanti...


Hihi..saja gatai2 tukar kaler..mn tahu one day leh tukar kaler lain..actually dh hint kat suami nk tukar feature wall kat dining tue..:P

Mostly..hiasan rumah yg aku prefer adalah yg simple & nice to placed at any where..Maksud saya, kalau perhiasan tue dh jemu kt ruang tamu..kita shift pula kat ruang makan dan sebaliknya..

Ruang makan tue sekadar tpt hiasan jer now psl lebih suka keluarga kecil nie melepak kat ruang tamu psl ada meja jepun comel tue!


Aku actually tak suka sofa kat umah nie...tapi takper la..guna ler smpai rosak...pasni beli baru!..:P
Kitchen tu lak, temporary jer..sbb tue tak pasang hood..(pdhal tak pernah masak pong!..:P)
Nnt nak shift bila dh expand ruang dapur nanti & i would prefer kaler putih or cream..fuiyooo! stylish you!

Dari segi penataan warna..aku cadangkan, jangan sesekali menggunakan kaler biru utk keseluruhan rumah psl nanti akan nampak macam balai polis. Yg nie bukan saya cakap yer, kat majalah yg saya baca..:P

Kalau nak guna pon, maybe di contrastkan dgn warna lain yg nampak lebih more canggih! Maksud saya..bila buka jer pintu depan, Wow!! Cantiknyer...


Next project, utk penataan kawasan halaman umah...buat masa skrg...halaman tue di temani oleh rumput2 yg panjang..aku rasa..yg nie long terms budget kot..now tgh gigih kumpul duit utk kehadiran ahli keluarga baru..

Ya la..confirm nak gunakan duit yg banyak kan..masa bersalin..dan selepas bersalin...

Tips dekorasi kali nie : Just ikut kata hati uols jer dan kreativiti dalam setiap susun atur umah..Dah rumah kau..so pandai2 ler kau nk letak mana perabot2 ko yer Jah! kadang2 lak..ada anak2 kecik nie susah lak nk hias2 bagai nie..mau dia buat mainan nanti! So far, Nureen tak pernah sentuh barang2 aku..cuma dia sentuh pinggan-mangkuk ja buat main masak2! haizz!

Nanti kongsi lagi yer kalau2 mak nak kongsi..:P









19 comments:

lieyalatif said...

Simple dan kemas! Suke lieya tgk....

Mmg kreatif gie bermain dgn ruang....

Ann@zanyra said...

cantik...kombinasi yg sweet dan segar!

PinKy MoMMa said...

ummi masih larat mendeco deco huhu..iols is semput..tak larat hahaha..

kaler lama dan baru sama sama cantik..ai suka :)

mamalieyna said...

Cantiknyeee... rasa nak duk rumh je takmo kuar..hhe..

Umah kite warna biru la, tp contrast dgn biru cair.. nak ambil gmbr paspord sesuaiiii :-)

Liza said...

Best la nureen xkaco. Hero liza pantang nampak. Semua jd mainan

♥cikmOt♥ said...

hehehe, leh amik2 idea nak deco rumah sendiri nanti...

MrS. F!zA said...

kreatif jguak kgie ni! mai tolong deco rumah kami sat..HEHEHE

wantie said...

pepandai la hang dok main mian kaler tu. tapi aku suka yang first kaler jugak. hahahaha...

~Siti Hajar~ said...

Serius berulang2 aku tgk Gie, dr fb sampai blog...haha...cantik giler kot, ko tau rmh aku tu aku letak kaler merah ang ang pasal terbekenan dgn kaler wall ko yg sakit mata tuh, serius cantik tp aku xpandai deko cam ko la Gie, lgpun anak2 aku ganaz, tgk pelik sikit sume nk disentuh & beleknyer...huahuahua...

Aku plan nk boh wall paper tp buntu xtau nk memilih, my hubby plk ckp nti rmh nmpk sempit...camna tuh...

Zana Nordin said...

suka lerrr after tukar ke kaler oren tu..nampsk fresh and berani..oren main ngan kaler hitam mmg cun arr..
leh cilok idea utk kaler tahun nie...

Chekgu Azrine said...

suker sgt warna ungu..merah..pink ngn olen as a theme color..tp xpndai sgt nk main ngn warna ni..huhh

mama_umar_maryam said...

zt plak target utk raye nih ade la sikit2 nk tuka kalau dapat..huhu

dela said...

cantiknya deco rumah!

Nad MamaZN said...

Nice!
Kak nk no acc

Aty_Fared said...

Same ar kite...beli mjlh impiana kalau boring thp gaban br bc..kalau tak dok la menelek umah org..
G..tu pink ker purpelish...?? Aku rs nk buat kat master bedroom ar..hagak2 laki aku kasik tak..huhu...

Eerr..mnggu ni br nk gi ikea..rabu kot..ritu ingt nk gi dah..tp terpegi ganu pulak..nnti aku koling2 ko ek...:-)

Yantisa said...

rajinnya dia .. akak ni teringin nak tukar kulit rumah ni tapi keadaan tak mengizin sebab rumah gomen .

shark said...

cantik..
dan saya suka home deco..:)

micah aje said...

rajinnye umi sorg nih :)

mama ila said...

cantiknye rumah..suka tengok =)

salam kenal yer..ila follow sini