"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Monday, April 15, 2013

Penangan Strawberry!


Sebelum hamil pon suka strawberry. Tambah lak kalau pergi Cameron Highland..Strawberry blended mmg confirmed we all bedal dan awesome kat sana. Bukan setakat mak jer..Anak pon sama! Tapi Suami kureng sket buah strawberry nih...Setiap kali aku beli mmg langsung tak jamah. Tapi kalau setiap kali aku beli confirm anak dara tue bedal. Kalau x sembunyi, budget mau sama2 makan dip dengan madu ler..confirmed dia bedal kesemuanya! Kesian Ummi!

Tiap2 kali pergi Secret Resepi confirmed order Air Strawberry dier! kalau yg Milk strawberry blended tue kureng sket psl masam2 manis strawberry tue mcm kureng sket! Sebelum nie selalu beli dkt Tesco yg Strawbery dari CH tue..but recently kasi upgrade sket..cuba strawberry from Korea..kalau dkt Giant $9.99. tu pon tak dan Ummi nak taste..sekotak Nureen bedal!..:P
Manissss bebbbb! Dah jatuh cinta lakkk!

Then, Sabtu masa site visit dekat Mall..ececece..siap ada site visit lagi ko G! Sakan!
Nie gara2 minah kecik tue demand nak g Gurney Plaza nak beli baju princess katanyer..Nasib baik kita sama2 pau $ abah kan Nureen!..:P

Beli lagi buah nie dkt Cold Storage but dari Korea juga cuma price dier mahal sket than Giant..$10.99..bedal jer labu! janji manis..ngeh3..


See..mak siap cuba aiskrim New Zealand yg super dupper best tue..silap x amik Berry2 Strawbeery yg Nureen suka tue..tp mahal sket la..nak amik aiskrim from Aussie tp x da tanda halal lak..takut ada gelatin jer haa..:P


Me @4mnth 2 wk..ngeh3..:P

#Nak strawberry lagi!

24 comments:

MrS. F!zA said...

pregnant kn danish hari2 kalo blh nkmkn buah.xmkn benda lain pon tkpe dh..hehe..

tp msa prgnntkn darwisy tgk buah pon tkselera.beza betui. sedapnya stoberi..nk kena pegi cameron ni.haha

JaSSNaNi said...

dah nampak sikit dah perut tu.. :) hehehe.. :P
sedapnya strawberi eskrem tu.. anak akak no 1 mmg minat strawberi... akak boleh ler sket2.. :D

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

eee, saya pun teringin stoberi ni. nanti nak cariK !!

MizzTina said...

beza dgn sy, xbrape minat stoberi ni.. akak mkin ayu la..

With Julia said...

umi comel jek....geram tgk perut umur 4 bulan hehhe

lieyalatif said...

Yeay!!! Dah nampak baby bump!!!!

Baby strawbery gitu ye gie heheheh....kat umah ni pun hantu strawbery mmg tiap minggu wajib beli kat cold storage....mkn dgn susu pekat manis pun sodappp

Gieyana said...

Mrs Fiza

Alhamdulillah..Kak G..dua2 pregnant nie suka buah..:)

Gieyana said...

JaSSnani

Rs cepat lak ms berlalu...:)

Ouch..feveret gak anak akak yer..leh geng..:)

Gieyana said...

Mrs Yana

Leh g cari nnt tau..:)

Gieyana said...

MT

Hihi...x jadi nk belanja Stoberi..:P

:P

Gieyana said...

With Julia

hihi...x sangka juga nie..:)

Gieyana said...

Lieyalatiff

hihi..kannnn...
mmg suka sgt...nnt nk kena g restock nih..:)

Aty_Fared said...

eerrr...aku..asal makan buah strwberry ni jer mesti dapat yang masam..kat cameron pon sama..rezki aku agak nye..uhukkss..jadi..aku tak suker beli buah die...kalau air die...milkshake ker..ice blended ker..baru aku belasah....

*∽ IZAN ∽* said...

sedapnyaaa..!! kalo aku suka makan ngan susu pekat berkrim lagi kasi manis hihihi!

el said...

sib bek xde coklat celup sini lau x aku turut serta meleleh di sini haha

wantie said...

tu dia.. len mcm plak peknen hang ni. ntah ntah kuaq nanti kulit mcm korean or aussie nya orang kot. gebusssssssssssss..

makan pe pun. janji sihat k.

elly nadyra said...

aku pun suka strawberry...memang layan tau....tapi yang best kat umah tak de sapa makan strawberry kecuali aku, best betul dpt bedal sensorang kakakakakakkaka
4 mths, perut comel lagi hehehhehehehee

mama lieyna said...

Rata2 org sukakan strawbery kan, but not me.. :-)

Tak gemar lngsung, hee...

Eloklah gie, time peknen suka buah.. dh nmpk perut..comel..

LYAfrina said...

stoberi cicoh cokelat....

hihi.. mesti baby ni tringin nk g cameron tu.. tu y nk mkn stoberi...

Chekgu Azrine said...

suka stoberi yg manis..klu masam trs xmkn hbs dah..hehe

comel je perut sis...semoga dipermudahkan ye..

Sidratul Muntaha said...

take care kak!
stoberi tu sedap dap dap..
adeh..
lapo..

Zura@Iwan said...

time pregnant mmg elok mkn strawberry....

masa time pregnant irfan..mmg tingin sggh strawberry nieh...tp sblm pregnant pun suka..hehe

::NureeN:: said...

mmg sedap.. aku x nafikan.. manissss...
tp aku pernah beli kat tesco harga dia rm13 la weii...
kg dia lain kot hahahha...
dh nmpk perut hg.. :)
comeyyy....
kwn aku ckp, dia kata ada doc bg tau strawberry ni lebih tajam dr nanas.. aku pon x pasti, sbb doc pesan kat dia, if nk mkn strawberry mkn lepas 7bln keatas.. takot....
tp aku mkn dlu ok ja..
ikut org sama kot

wisata outbound said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/