"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Friday, June 7, 2013

Four feared dead after a ramp linking Penang expressway collapses


GEORGE TOWN: Four people were feared killed when a section of the ramp connecting the Tun Dr Lim Chong Eu Expressway to the second Penang bridge in Batu Maung collapsed.


The section, which fell onto at least one lane of the expressway, was believed to have buried two passing cars and a motorcycle under its debris.

Police said initial information revealed that the four victims in a car were feared dead.

Balik Pulau deputy OCPD Supt Lai Fah Hin confirmed that a car was found smashed.

Penang deputy police chief Senior Asst Comm Datuk Abdul Rahim Jaafar said three people were injured. The incident, which occurred during rush hour at 7pm yesterday, caused a massive traffic jam.

Span damage: A section of the Second Penang Bridge that collapsed.


Hundreds of rescue workers, including firemen, voluntary fire-fighters and Civil Defence Department personnel, were removing the rubble.

More : read Here:   #Alhamdulillah, aku hanya terlewat beberapa second jer after bridge ni collapsed! Hari Selasa masa lunch tue da lalu & ckp kat kwn aq, macam nk runtuh ja..jangan ler runtuh time kami lalu psl aku tak beranak lagi & kawan aku ada 2 anak kecik...Ngeri weh bila lalu kat bwh nie!...  

Mmg dekat sgt bridge nie dgn office & tiap2 hari lalu dpn nie...

#First entry aku baca kat blog Zie. SINI 

Update:   Tiga cedera dalam tragedi runtuhan Jambatan Pulau Pinang Kedua

Kren tumbang: Pemandu lori dakwa dengar retakan

4 maut tragedi runtuhan Jambatan Kedua Pulau Pinang

Bomba keluarkan satu mayat dihempap runtuhan jambatan

9 comments:

mama tisya said...

nasibaik ko terlambat..ada kwn aku send gmbr cz husband die telibat ngan kj2 keselamatan tu

duniafana said...

bahaya la area tu...

shark said...

takutnyer..
berpantang maut sebelum ajal..
takecare..:)

lieyalatif said...

Ya Allah g!!! Tekejut bace hah....syukur laa xde ape yg belaku mase g kat situ...cume kesian pd mangse yg terlibat....kene selidik ni kat mane salahnye...

mummy_ayu said...

Ayu mula2 baca kat FB..mcm tak caya gak mula2..but bila dah dengar berita radio pai nie baru percaya...scary tu..baru jer tengok hari tu masa gie Penang baru2 nie..

el said...

alhamdulilah syukur

aku mula2 tau psl ni kt fb..igtkan bridge..tp flyover nak ke bridge..
pasni jalan tu tutup lah ea...

*∽ IZAN ∽* said...

Ya Allah ngerinya...!!

Nasib baik la nko terlepass Gie... dah la Mak Buyung bawak nyawa tu...

patut la jemm semalam. ada baca post nko kat FB

scray sungguh!

Fiza Rahman said...

Scary betul. Alhamdulillah, terlewat yer gie.

Zura@Iwan said...

aku pon tk taw..hg tag video kt aku tu, aku pun tk on9...

hgpa wechat br la aku tahu menahu..

mmg simpati gk pada yg jg mgsa tu..Alfatihah..