"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Friday, September 13, 2013

Daiso | meroyan shopping kat sini pasal...

Satu barang lima hengget..satu barang lima hengget ok!

Byk blogger suka g sini psl brg2 dier cute miut jer..aku pon suka psl byk benda leh dptkn kat sini..dari segi kotak penyimpanan brg..basket2 comey..alat tulis..board utk Nureen n pelbagai...

Recently ms baru smpai Penang ni aku suruh hubby terjah lg psl aku suruh dia beli kotak utk aku letak pampers n accessories baby..so tak ler rs semak! Aku x ikut la psl dlm pntang..so jgn hrp ko dpt keluar umah G utk jenjalan selagi x cukup tempoh bpntang..:p

Masa preggy aku terkedek2 terjah n mau $50 lebih kot aku spend psl mcm2 benda comel aku bkenan.. Tu ar gegurl kan! Sure TERbeli...

Daiso yg we all pergi ni dkt Queensbay Mall, Penang. Lokasi dier terletak side Maybank sana. But level aku lupa..mmg di hujung skali outlet dier! Dkt Gurney Plaza pon ada..Old wing and satu kevel dgn Mothercare.. 

See..semua lima hengget jer x kira brg tu besar or kecik.. For those item yg x label la mmg $5. Klau yg ada price tag tu sometime more than $5. Tp overall brg dier mmg cung!

See..ni box yg aq beli utk letak pampers baby. So x berhabuk laa. Actually box tu utk storage kasut but aq multi-purpose kan! Ader juga aq beli yg size kecik than this utk letak pad n alat tulis Nureen. Yg basket putih utk letak ubat2 n toilettrues bb pon aq beli kat Daiso ni..syok g sini weh!

Last but not least.. Ni pic aq n Nureen with bb in the womb..whiteboard, duster n marker tu pon beli kat Daiso gak!

~ Daiso ni jual brg2 from Japan.. Mmg worth membeli..





14 comments:

wantie said...

Aku tak nah masuk pong Daiso ni. Tapi aku masuk yg kat Tesco tu. 5 hengget gak kan. Tapi barang dia tak de la mcm Daiso.

el said...

aku pun cukup suka barang2 daiso ni..dah lah murah pas2 comey2 jek..aku nah masuk sekal je cuma jln2..ritu ada bkk kat 1st avenue terbeli gak lah tupperware kecik..giler ok meroyan ok kt situ ekekeke..nti nak pi lah tgk kt qbay plak..:)

bgs2..hope dpt pantang 44+ tu
takut jgk lau pantang sndiri2 ni..yelah nak meyopin ssh kan..geram je kan hhahaha sabo2

Nad MamaZN said...

Pantang jgn tak pantang kak
Hehehe

mrs kayrul said...

kalau dah masuk dalam daiso nie memang x sah klu x membeli...barang2 dia semua comel2...geram tengok

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

memang pi Daiso ni macam2 barang boleh beli...harganyer pun murahkan...

syawalsimpsons said...

tak leh masuk sini ni...kang mau rabak duit...tp hati nk je masuk bila nmpk daiso ni

elly nadyra said...

pi sini mmg berhantu, amik2 tu dia bila nak bayar hahahhahaa

tenku butang said...

hahahahah.. pokai sudaaa..

Chekgu Azrine said...

nanti nak terjah..baru tau Aeon Keramat ada..cett

mama lieyna said...

Best eh... kena terjah jugak nnti ni :-)

zety said...

suke gak masuk Daiso nih..besenye bli container gaklah

hayati hashim said...

I love daiso to d max. Tp dh hijrah ke kb. So bye2 daiso...

ALoNa CintamaniszLite said...

nanti nak gi jgk laa...

Myra Jay said...

Lama tak terjah QBay ni, sbb bila p situ tak tau nk beli apa kat mana ;D