"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Thursday, March 20, 2014

Singapore Trip : Shopping di Bugis Street










Kan aku dah cakap..aku kan banyak outdated post nk di kongsi..
Buat korang yg nk cari barang2 cenderahati kalau g Singapore.
Dekat Bugis Street ni ler one stop shopping centre. 
Dekat Mustafa Centre pon banyak juga cenderahati tapi kena tukar MRT la..

Dekat sini lebih kurang macam Petaling Street tue..
Ada macam2 benda di jual..
Cuma bezanya dalam satu bumbung la..
Masuk sini aku tetiba terpikir, 'eh aku ni kat singapore ker dkt Penang!'
Kan dkt Penang pon majoriti is Chinese.
Tapi tak rasa janggal la psl mmg tinggal di kawasan komuniti Chinese kan.
Muhibbah!..:)

Dkt sini kalau nak beli fridge magnetic lebih murah compare dgn satu outlet dekat Marina Bay/Merlion Park tue.
Sini leh dapat 4 ketul SGD10.00. 1SGD = RM2.6+ kot masa kitaorang masuk dulu.
T-shirt 3 helai SGD10.00. Aku beli T-shirt utk sedara mara jer buat cenderahati,
Dan of coz untuk Nureen. Terus jer minah tue nak pakai! Haiz! sabar jer kan!

Nak pergi sini kalau dari Merlion Park,kita menapak ke MRT Raffles Place dan turun dkt Station MRT Bugis.
setiap stesyen MRT ni sure ada shopping complex.


Masa dkt MRT stesyen Raffles Place ni ler aku dahaga giler..terus beli air & terus minum.
Tak terpikir plak dkt stesyen MRT x leh makan and minum. Nasib baik ler tak der penguatkuasa,,
Idak tak pasal2 aku kena bayar fine. haizz! tapi CCTV direct shoot muka aku tu won! kah kah..

Dkt sini aku sempat rembat selai seluar dkt Uniqlo.psl budget leh la kot pakai nanti.tapi kan, lepas bersalin x leh pakai..still ada label lagi haa! adess! now mana aku letak pon dh tak berapa ingat..nak kena selongkar la gamaknya!

~ Eh planning nak pergi lagi nanti psl x sempat pon nak pergi Ochard Road. Nanti aku free aku citer psl Mustafa Centre lak k!

~ Jauh berjalan luas pandangan. Tapi kalau pergi Singapore, siapkan ongkos yg lebih lah yer..


9 comments:

Nad MamaZN said...

ye la, klu dorg masuk malaysia mmg heaven kan.. kita nak ke sana sediakan fulus lebeyyy sket la kan hehe

attyfir said...

nangis kalo masuk singapore kan
untung diaorg kalo masuk malaysia.

el said...

ritu weols g USS
then masuk kali kedua..x singgah pun bugis street ni..lgpun weols x tau ada tempat sopin kat sini..yg weols sempat terjah ritu marina bay ngan orchad road je..
insyallah lau ada rezeki weols nak pi lagi tp weols just nak pi tgk zoo..katanya the best zoo in Asia hehe

syawalsimpsons said...

asik tgk org post je..bila la aku nak masuk sini..

Aty_Fared said...

aku ni dari hari ke sehari nak pergi singapore nih..haaiihh...

Ann said...

FM dkt chinatown die lg murah..cuma rjn ke x je ke situ, malam meriah..

wantie said...

aku tulun tengok je la tempat tempat hang pi. aku tak plan pun nak gi sana...

usha dulu , mana tau tetiba angin gedik nak pi kan..kan..

Zura@Iwan said...

mmg kena siapkan ongkos la kalau masuk S'pore ni..huhu..

haihh..ak pun tk pahem laluan MRT & LRT tu beb..haha..

nining handayanis said...

Bugis street is the famous place to buy souvenirs
thanks