"PERHATIAN: Setiap isi kandungan di dalam blog ini adalah hasil kreativiti Penulis semata-mata. Setiap penulisan adalah tidak bermaksud utk menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Sekiranya terdapat ayat-ayat yg menyentuh sensitiviti, ini adalah secara tidak disengajakan dan penulis memohon beribu kemaafan. Dilarang sama sekali menerbit, menplagiat isi kandungan blog ini tanpa kebenaran Penulis. ~ Gieyana"

Gieyana & Co ® : New Entry

Tuesday, May 20, 2014

Minat berkebun?

Aku boleh di katakan suka juga berkebun..
Tapi duduk umah sarang merpati ni ssh nk berkebun..
Klau dok kt kg mmg syiokk..mcm2 leh tanam..:)

Kat umah aku kt KN, aku da tanam pkok krismas..ekeke
Pokok kelapa renek..pokok yg berdaun ler mostly! Tp x tau nm..
But now byk pokok dh kena cantas psl ritu suspect takut ular berkeliaran!

Sapa yg suka bercucuk tanam?

Nnt aku buat entry psl pokok? Nak ker? Haha..:p


6 comments:

Falsya said...

minat tuh dh ade tp tuh la bile nak menanam tuh risau pokok mati..tgn xberbedung mmg gini..hehe

Nad MamaZN said...

saya tak suka berkebun
klu bercucuk tanam apa2 mmg takkan idop la haha!
laki saya rajin la..amik pokok kunyit la, serai la kari la dr kampung..saya tolong siram je tu pu kadang2 hahaahah!

lieyalatif said...

lieya tangan panas laa gie..tanam ape pun pokok mesti mcm tak mo hidup...tu ari tu, mak abah dtg dari kg lieya pakse dieorg tanam pokok2 pisang ke serai pandan kat belakang umah...so keje anak die ni siram jek kang heheehehehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

saya pun tk minat berkebun
tp suka tgk umah org yg byk pokok2 hidup cantik je...
tp tk tau la..kalau nnti duduk sp..
jadi berminat nk berkebun,,hikss...

lama tk terjah umah hg..dulu terjah masa blm complete lg..now sure lawa..

Aty_Fared said...

aku memang langsung tak minat...hahahaha... tu luar umah aku tu...dah berapa ratus kali plan nak buat taman konon nya..nan hado berjalan nya projek tu... togel jer luar umah aku...ngeee

mrsnan said...

saya minat tp macam malas....hehehe..kekadang kena tgu mood datang..tp bila tgk bunga cecantik tu rs cam nak tanam je..tp tu la malas nak jaga...